دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
راه اندازی پلت فرم تبادل اوراق بهادار اسلامی در بورس مالزی

حوزه/ برای نخستین بار در جهان پلت‌فرم دوجانبه یکپارچه تبادل اوراق بهادار اسلامی با نام بورس مالزی راه اندازی شد که دارای گزینه سرمایه گذاری و تجارت محصولات سازگار با شرع اسلامی می‌باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thestar.com، مالزی برای نخستین بار در جهان پلت‌فرم دوجانبه یکپارچه تبادل اوراق بهادار اسلامی را با نام بورس مالزی راه اندازی کرد.

پلت فرم جدید گزینه سرمایه گذاری و تجارت محصولات سازگار به شرع اسلامی را از طریق یک پلت‌فرم سازگار با شرع اسلامی در اختیار سرمایه گذاران می‌گذارد.

تان سری امیرشام عزیز، مدیر بورس خصوصی مالزی روز دوشنبه اعلام کرد:  این پلت فرم به عنوان ساختاری پیشرو در بازار تجاری رو به ظهور برای سرمایه‌گذاری پایدار و مسئولانه، سبب افزایش دید و قابل مشاهده‌تر شدن بازار کشور مالزی و سازمان‌های شرکتی اسلامی شده و در عین حال شباهت‌های بسیاری با اصول اقتصاد اسلامی خواهد داشت.

امیرشام در مراسم راه اندازی این پلت فرم اسلامی در بورس مالزی گفت:

با ترکیب این دو ارزش، بورس مالزی به عنوان یک بازار پایدار پیشرفت کرده و با پلت فرم سرمایه‌گذاری سازگار با شرع اسلامی که به تازگی راه اندازی شده، بیش از پیش تقویت خواهد شد.

او در ادامه افزود: بورس مالزی امیدوار است از طریق این پلت‌فرم، تعداد کمپانی‌ها و محصولات لیست شده دولتی سازگار با شرع اسلامی را افزایش داده و بازار سرمایه گذاری شرعی را در این کشور توسعه دهد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha