دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ صهیب الحبلی

حوزه/ شیخ صهیب حبلی گفت: پیام حج رهبر معظم انقلاب ، دلیلی بر عمق کج فهمی و نادانی خاندان آل سعود در فهم معانی و پیام ادای فریضه حج از سوی مسلمانان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت و امام جمعه شهر صیدا لبنان گفت: موضع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب که به اسم، "آل سعود" را مورد اشاره قرار دادند و به خاطر اینکه که مانع حضور مردم در بیت الحرام و مسجد الحرام شد آن را به جاهلیت توصیف کردند؛ دلیلی بر عمق کج فهمی و نادانی خاندان آل سعود در فهم معانی و پیام ادای فریضه حج از سوی مسلمانان است.

آل سعود در اداره حرمین شریفین درمانده است

وی با اشاره به سالگرد فاجعه منا تاکید کرد: این حادثه ثابت کرد که هیچ جای شک و شبهه ای نیست که آل سعود در اداره حرمین شریفین ناتوان مانده است و این که جان حجاج بیت الله را نادیده گرفتند و اهمیت ندادند به ویژه صحنه های دردناکی که از این حادیه دیدیم، مؤید بی لیاقتی آل سعود در این امر است.

شیخ حبلی ادامه داد:‌ما در آن صحنه ها دیدیم که اجساد حجاج شهید روی هم افتاده بود و آسیب دیدگان به حال خود رها شده بودند در حالی که خونریزی شدیدی داشتند؛ این مسئله باعث شد تا شمار حجاج شهید بالا رود.

وی در پایان اشاره کرد: اگر بخواهیم خوش گمان باشیم و بگوییم که حادثه منا غیر عمدی بوده است، پس این مسئله برای ما روشن می شود که مقامات سعودی توانایی اداره امور حرمین شریفین را ندارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha