شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، شرح حدیث در ابتدای کلاس‌های درسی مدارس علمیه را یک اصل تربیتی خواند و اضافه کرد: اگر اساتید پیش از آغاز تدریس روزانه خود، یک مسئله اخلاقی را مطرح کنند، طلبه به‌خودیِ‌خود، می‌فهمد که تهذیب مقدم بر علم و دانش است و می‌تواند سربازی لایق برای حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در نشست فصلی اساتید مدرسه علمیه الغدیر اهواز، به بیان نکاتی پیرامون اهمیت اخلاق در مدارس علمیه پرداخت و اظهار داشت: توجه به بعد تهذیبی طلاب، یکی از مهم‌ترین وظایف اساتید مدارس است که باید نسبت به آن کوشا باشند.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه‌های علمیه قدیم، تهذیب، رکن اصلی مدرسه بود، تصریح کرد: در دوران‌های قبل که ما تحصیل می‌کردیم، یادم نمی‌آید استادی، درس و بحثش را بدون گفتن یک روایت و حدیثی از معصوم(ع) آغاز کند و این نشان‌دهنده، اهمیت اخلاق در علم و دانش است.

تولیت مدرسه علمیه الغدیر، خطاب به اساتید حاضر در جلسه، گفت: توصیه می‌کنم پیش از آغاز تدریس، چنددقیقه‌ای را به بیان نکات اخلاقی بپردازید تا إن شاءالله درسی که می‌دهید، در جانِ طلاب نفوذ کند؛ چراکه علم بدون اخلاق، ثمره‌ای در پی نخواهد داشت.

امام‌جمعه موقت اهواز، شرح حدیث در ابتدای کلاس‌های درسی مدارس علمیه را یک اصل تربیتی خواند و اضافه کرد: وقتی‌که شما اساتید پیش از آغاز تدریس روزانه خود، یک مسئله اخلاقی را مطرح کنید، طلبه به‌خودی‌خود، می‌فهمد که تهذیب مقدم بر علم و دانش است، بدین‌صورت می‌تواند سربازی خوب و لایق برای حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، در پایان با تأکید بر اینکه علم و تقوا باید در کنار یکدیگر باشند، اظهار داشت: اگر در حوزه‌های علمیه بهایِ بیشتری به مباحث آموزشی داده شود، این مسئله سبب تک‌ بعدی شدن طلاب می‌شود؛ ازاین‌رو لازم است تا همه‌چیز در یک راستا و برای اعتلای ابعاد گسترده طلبگی به‌پیش رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha