دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ،حوزه بر لزوم صرفه جویی در امر پژوهش و پرداختن به امور علمی صرف در همایش های علمی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین حسن اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان امروز در دیدار شورای دین پژوهان کشور با مدیر حوزه های علمیه گفت: یکی از مسایلی که باید در عرصه پژوهش در کشور به خصوص حوزه به آن توجه کرد، مسئله اقتصاد پژوهش و علم است.

وی افزود: در عرصه اقتصاد پژوهش باید مشخص شود که فعالیتهای علمی و پژوهشی در کنگرهها و همایشها و... به چه سمتی رفته و چه خروجی داشته است؛ در کنار این مسئله اصل صرفه جویی در امرپژوهش بسیار مهم است و باید درپژوهش به آن توجه کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: در این زمینه ابتدا باید به سراغ پژوهشهای کاربردی و درست رفت و در آن نهایت صرفه جویی از نظر مادی را انجام دهیم؛ گاهی اوقات در کنفرانسهای بینالمللی در هنگام ناهار با یک سوپ ساده از مهیمانان پذیرایی میشود؛ درهمان مراسم نیز بیان کردند که اینجا یک محل علمی است و حضار برای علم آموزی و نه برای مهمانی در اینجا حضور دارند.

این استاد حوزه زبان آموزی در حوزه را یکی از مهمترین ملزومات امر پژوهش در حوزه دانست و گفت: یکی از مهتمرین مباحثی که باید در امر پژوهش در حوزه مورد توجه واقع شود، مسئله زبان است.

وی افزود: زبان انگلیسی امروز در دنیا شیوع و تداول خاصی دارد ولی مهمترین زبانی که باید در حوزه به آن پرداخت، زبان عربی است؛ در واقع هر طلبه باید نسبت به فراگیری زبان عربی اهتمام داشته باشد ولی متاسفانه امروز گرایش طلاب جوان به زبان انگلیسی بیشتر از عربی است که باید به این مسئله نیز توجه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: بنیاد تمدنی ما زبان عربی است زیرا قرآن و احادیث و روایات و اولین متون علمی و فقهی ما به زبان عربی است و اگر بخواهیم مبانی دینی خود را مطرح کنیم ابتدا باید آن را در جهان اسلام و در بین علمای اسلامی مطرح کنیم و با آنها تبادل علمی داشته باشیم که این امر مستلزم آموزش زبان عربی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha