چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ کارشناس دینی رسانه ملی گفت: خداوند ستارالعیوب است و عرفه، شب قدر، محرم و...، همه فرصت و بهانه ای است که انسان به سمت خدا بازگردد و خود را مشمول رحمت الهی قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی عصر امروز در آیین معنوی روز عرفه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر گفت: امروزه موجی از ناامیدی در میان نسل جوان دیده می شود و گویی افراد نسبت به رحمت خداوند ایمان ندارند؛ این ناامیدی با آموزه های دینی هیچ سنخیتی ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به وعده های الهی درباره بخشش بندگان گفت: که خداوند می فرماید که اگر کسی توبه کند، گناهانشان را به حسنه تبدیل می کند. با چنین وعده ای کسی نباید ذره ای ناامیدی در قلبش باشد و گمان کند توبه دیگر از او پذیرفته نمی شود.
وی با اشاره به سخنی از امام علی علیه السلام درباره کسی که که نزد ایشان آمده بود تا با اجرای حد الهی برای گناهی که کرده بود، پاک شود، گفت: امیرالمؤمنین قسم یاد کردند که توبه او بین خود و خدا بهتر از این بود که پیش من اعتراف کرده و حد الهی را بر او اجرا کنم تا بدین وسیله پاک شود.
این سخنران با بیان این که بر اساس این سخن، کسی که گناهی می کند، نباید در میان جمع آن را مطرح کند و آبروی خود را ببرد، تصریح کرد: خداوند ستارالعیوب است و عرفه، شب قدر، محرم و...، همه بهانه ای است که انسان به سمت خدا بازگردد و خود را مشمول رحمت الهی قرار دهد.
وی افزود: خداوند همه گناهان را می بخشد، مگر گناه ناامیدی از رحمت او. اگر انسان زشت ترین و سنگین ترین گناهان را مرتکب شد که حتی شرم کند آن را در نزد خدا اقرار کند، نباید از رحمت الهی ناامید شده و با توبه خود را به حضرت حق نزدیک کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی ناامیدی از درگاه رحمت الهی را وسوسه شیطان عنوان کرد و گفت: خداوند در آیه 7 سوره مبارکه غافر بیان می دارد که فرشتگان حامل عرش الهی کارشان طلب آمرزش برای گناهکاران است. خداوند در آیه 222 مبارکه بقره بیان می دارد که خداوند توبه کنندگان را دوست می دارد.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) بیان می دارد که شیطان به اندازه ای توبه را در نظر انسان ها بزرگ و سنگین نشان می دهد که گنهکار جرئت نکند به آن نزدیک می شود. همچنین شیطان گناه را در نزد انسان ها کوچک جلوه می دهد تا افراد به سادگی به آن آلوده شوند.
سخنران این مراسم  در ادامه خاطرنشان کرد: اشک برای اهل بیت(ع) یکی از راه هایی است که انسان می تواند به وسیله آن خود را به خدا نزدیک کند.
وی افزود:  توجه به روز عرفه امروزه به برکت انقلاب اسلامی فراوان شده است، تا جایی که کمتر کسی است که نسبت به این روز و اهمیتش بی اطلاع باشد و قدر آن را نداند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha