چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حدود ۴۰۰ مسجد و اماکن متبرکه استان آماده برگزاری مراسم دعای عرفه است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازمازندران از برگزاری مراسم معنوی عرفه در 400 مسجد و اماکن متبرکه استان خبر داد.

وی روز عرفه را برترين و با فضيلت ترين روز براي نيايش و استغفار به درگاه الهي عنوان کرد و گفت: يکي از ويژگي هاي مؤمن اين است که مي خواهد دائماً خود را به خدا نزديک کند و پيوسته اين كار براي جلب رضاي اوست و يکي از ايام با فضيلتي از سال که مي تواند به اين ويژگي انسان جامه عمل بپوشاند روز بزرگ عرفه است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به روايات وارده در فضيلت دعا گفت: در روايات بسياري به توبه يا دعا و تضرع به درگاه الهي سفارش شده و از طرف ديگر مکان‌ها يا زمان‌هاي خاصي براي اجابت دعا يا قبولي توبه ذکر شده، براي جلب رضايت حق نيز اوقات يا مکان‌هايي بيان شده که مؤمن مي تواند در آنها، به خداوند تقرب جويد.

وی بر وجود رحمت واسعه خداوند اشاره کرد و روز عرفه را روز گسترش رحمت الهي بر بندگان الهي دانست و خاطر نشان کرد: خداوند، مهربان و بخشنده بوده و رحمت او هميشه بر خلقش جاري است، اما بايد بدانيم برخي از اوقات يا در برخي از مکان‌ها رحمت خداوند بر خلق بيشتر بوده و بخشش معاصي راحت تر مي باشد، يکي از همين اوقات روز عرفه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ازندران افزود: براي کسي که در جستجوي رحمت الهي است روز عرفه فرصت خوبي است تا بتواند رضايت خداوند را جلب کرده و از گناهان خود توبه کند.

وی، روز عرفه را بزرگترين فرصت خداشناسي دانست و افزود: روز عرفه داراي فضايل بسياري است، هم براي کساني که در عرفات حاضرند و هم براي کساني که در اماکني غير از عرفات اند، به همين دليل بر مؤمنان لازم است نهايت بهره برداري از اين روز شريف را داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران در خصوص دعاي عرفه گفت: دعاي عرفه سالار شهيدان حضرت ابا عبداللّه الحسين عليه السلام، يکي از دعاهاي مأثوري است که از مضامين بلند و معارف عميق برخوردار است و دعاي عرفه از مشهورترين دعاهاست كه شامل مضامين عارفانه‎اي چون شناخت پروردگار و تضرع به درگاه لايزال او است.

حجت الاسلام شکریان از دعاي عرفه به عنوان برترين بيان و شرح حقايق توحيدي ياد کرد و افزود: ما با تأمّل و تدبّر در دعاي عرفه امام حسين (ع) که در حقيقت بيان و شرح حقايق توحيدي و مراتب آن است به خداشناسي نزديک تر مي شويم.

وی با توصيه به عموم مردم براي حضور در مراسم پرفيض دعاي عرفه، به احاديثي در خصوص فضيلت اين روز اشاره کرد و افزود: در عظمت و بزرگي روز عرفه و قبولي توبه در آن، همين روايت بس که امام صادق(ع) فرمود: «من لم يغفر له في شهر رمضان لم يغفر له الي قابل الّا ان يشهد عرفه؛ کسي که در ماه رمضان بخشيده نشود، براي او بخششي، نخواهد بود جز اينکه در عرفه حاضر باشد.».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha