یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی غفاری / مدیر حوزه خواهران مازندران

حوزه/ در حال حاضر به دلیل وضعیت نامناسب تربیتی و فرهنگی جامعه و تلاش های شبانه روزی دشمن، دست نیاز تمام نهادها و دستگاههای کشور به سمت حوزه های علمیه جهت گسترش فعالیت های فرهنگی و دینی دراز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه که با حضور مدیران، طلاب و اساتید مدارس علمیه خواهران بابل در مدرسه الزهرا(س) بابل برگزار گردید، بیان کرد:  امروز که در تیررس فرهنگ های مسموم و بیگانه غرب  قرار داریم، حضور بانوان جهت تحصیل در حوزه های علمیه، نشانگر لطف الهی و تربیت صحیح خانواده های طلاب است که جای تحسین و قدردانی از این خانواده ها را دارد.

وی با اشاره به پیام مدیر مرکز حوزه های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: پیام حجت الاسلام و المسلمین آقای جمشیدی حاوی نکات مهم و ارزشمندی بود که وظیفه  و اهداف را برای طلاب و همه دست اندرکاران حوزوی مشخص نمود؛ که این نشان از دوراندیشی و درک عظیم ایشان از حوزه های علمیه دارد؛ لذا باید طلاب و مسئولین حوزه های علمیه خواهران این پیام را سرلوحه کار و تحصیل خود قرار داده و به آن عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: در ادوار گذشته قبل از انقلاب بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نمی توانستند از حقوق خود دفاع کنند؛ امروز به برکت انقلاب و خون شهدا این بیداری و احقاق حق محقق شده است.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: با توجه به این که در حال حاضر به دلیل وضعیت نامناسب تربیتی و فرهنگی جامعه و تلاشهای شبانه روزی دشمن، دست نیاز تمام نهادها و دستگاههای کشور به سمت حوزه های علمیه دراز است، لذا وظیفه امروز  طلاب خواهر بسیار سنگین تر است.

وی اعلام کرد: نظر به این که منابع دین و مکتب شیعه، کتاب، سنت، عقل و اجماع است، باید بامسلح شدن به سلاح های این مسیر پیام و زیبائی های دین را به درستی دریافت کرده و در گفتار، رفتار، زندگی و برنامه های خود به درستی جلوه دهید، تا دیگران را به سمت حقایق و زیبائیهای دین رهنمود سازید.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت:  هدف از تحصیل در حوزه علمیه، بسیار بالا و وسیع است که برای رسیدن به آن باید با تهذیب نفس وتقویت اعتقادات حقایق دین و معارف اهل بیت(علیهم السلام) را به درستی درک کرده و به دیگران  آموخت.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این که بانوان  در تربیت جامعه نقش کلیدی دارند و در فراگیری آموزه های دینی،  اهتمام جدی دارند؛از این رو حوزه علمیه خواهران در تیررس توطئه ها و اهداف شوم دشمنان قرار دارد که لازم است  بامراقبت جدی در این عرصه اهداف دشمن را خنثی کنند.  

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha