یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی - حوزه مازندران

نخستین دوره دانش افزایی اصول مدیریت حوزه علمیه مازندران، با حضور مدیران مدارس علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) نکا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران، امروز درمراسم آغاز به کار این دوره آموزشی، خدمت به طلاب و دستگاه امام زمان(عج) را بزرگترین عبادت دانست و گفت: هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به سربازان امام زمان(عج) وجود ندارد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امروز همه ما به عنوان خادمان حوزه رسالت تربیت سربازان امام زمان(عج) را عهده دار هستیم، افزود: باید رفتار و برخورد ما با این سربازان امام زمان(عج) کاملاً پدرانه و از سر دلسوزی باشد.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که به دلیل تحولاتی که امروز در حوزه علمیه در مقایسه با گذشته رخ داده است نیازمند بهره گیری از شیوه های جدید در مدیریت مدارس علمیه هستیم، تصریح کرد: اگر خدا ناکرده شیوه مدیریت ما در بخش های مختلف حوزه مناسب نباشد از اهداف تعیین شده حوزه فاصله خواهیم گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت مدیریت در حوزه، گفت: هر کاری با نظم و انظباط و برنامه به هدف خود می‎رسد که این دو نیز در پوشش مدیریت قابل تحقق است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که این دوره آموزشی هشت روزه است که مرحله مقدماتی آن دو روز است، خاطرنشان کرد: به زودی دوره تکمیلی این دوره نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که مدیران مدیران در یک دوره 150 ساعته اصول پیشرفته و اثرگذار مدیریت در مدارس علمیه را فرا خواهند گرفت، بیان داشت: در پایان این دوره آموزشی نیز به مدیران گواهینامه شرکت در دوره اهداء خواهد شد.

وی، ارتقاء توان و مهارت مدیریتی و بالا بردن سطح فکری مدیران در مدیریت مدارس و برخورد با طلاب و همچنین آشنایی با شیوه های جدید مدیریت در حوزه را از جمله مهم ترین مباحث قابل طرح در این دوره آموزشی دو روزه اعلام کرد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران با بیان این که به منظور موفقیت کلان در حوزه مدیریت مدارس بایدت کاملاً هدفمند و با برنامه ریزی پیش بروند، تصریح کرد:  هر گونه ضعف در مدیریت یک مدرسه می تواند حوزه علمیه را از نظر علمی، آموزشی، پژوهشی و تهذیبی با ضعف جدی روبرو سازد.

حجت الاسلام میرعمادی، مدیریت، علمی، اخلاقی و تهذیبی در مدارس علمیه را یک ضرورت مهم دانست و گفت: ضرورت دارد در کنار علم آموزی تلاش کنیم زمینه پاک و آماده فراهم شود تا از این طریق اخلاق نادرست از وجود انسان بیرون آمده و در مسیر سعادت و کمال قرار گیریم.

وی با بیان این که ریشه اخلاق پاک در تقوا و اخلاص است، گفت: نیاز است تا نیت های خود را پاک کنیم و تلاش داشته باشیم تا اقدامات و فعالیت های ما در راستای سود و فایده رسانی به جامعه باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدیران مدارس به طور مستقیم با طلاب ارتباط دارند و الگویی برای هر طلبه محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: مدیران مدارس در صف نخست مدیریت مدارس علمیه قراردارند و مسؤولیت آنها بسیار سنگین و حساس تر است.۳۱۳/۲۶

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha