یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با اشاره به در پیش بودن عید غدیر، گفت: همزمان با این عید با برکت ،  حدود 30 نفر از طلاب مدارس علمیه استان مفتخربه پوشیدن لباس مقدس روحانیت خواهند شد.

وی افزود: این طلاب از مدارس علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر، المهدی(عج) رامسر، امام صادق(ع) چالوس، زینوند بهشهر و ائمه اطهار(ع) جویبار هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: طلاب ضمن شرکت در کارگاه آموزشی تلبس، مراحل مصاحبه علمی، اخلاقی و آماری را با موفقیت گذرانده اند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند.

وی با بیان این که بی توقع ترین و با انگیزه ترین مردم نسبت به نظام حوزویان هستند، بیان داشت: حوزه و روحانیت در تاریخ همواره با از خودگذشتگی در برابر هر گونه انحراف ایستادند و از مبانی دینی دفاع کردند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند.

وی، پاسداری از کیان اعتقادات و قرآن را از جمله رسالت های مهم حوزه های علمیه دانست و گفت: همه تلاش حوزه این است که فعالیت های خود را، به ویژه در مسائل علمی، به سمت قرآن سوق دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha