شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران، دهه ولايت و امامت را تبلور ايمان و تبعيت كامل انسان از پروردگار خواند و با تاکید بر ضرورت معرفی جهانی غدیر، تصریح کرد:مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت، با بیان این که واقعه غدیر تثبیت جایگاه اسلام ناب بود، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود، بستر گسترش اسلام ناب را در دنیای آن روز فراهم کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که غدير ارزشمندترين عيد اسلامي است، افزود: هيچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارک‏ تر ازاين روز مقدس نزد شيعيان اهل‏ بيت(ع) نيست.

وی باتشريح آيات مربوط به غدير تصريح کرد: اولين دليل براي اثبات امامت و غدير دليل عقلي است که خداوند مي خواهد پيامش به ما برسد و آن پيام اين است که خداوند مي خواهد دينش محفوظ بماند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بيان اين که غدير گلستان عترت نبوي و محفل مدعيان حريم قدس الهي و مبداء ظهور ولايت علوي است، اظهار داشت: غدير عيدالله اكبر و عيد آل محمد و ارزشمندترين و والاترين عيد اسلامى ‏است.

مدیر حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: هيچ روزى در طول سال، فرخنده ‏تر و مبارك‏ تر از اين روز مقدس نزد شيعيان اهل‏ بيت نيست. امام صادق(ع) مي‏ فرمايد «غدير روزي است که پيامبر(ص) امير المومنين علي(ع) را به جانشيني خود نصب فرمود و اعلام کرد هر که من مولا و آقاي اويم، پس علي مولا و آقا و پيشواي اوست و آن روز هيجدهم ذي الحجه است».

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، دهه ولايت و امامت را تبلور ايمان و تبعيت كامل انسان از پروردگار جهانيان خواند و گفت: ايمان و تبعيت در قربان و غدير به ظهور رسيد.

مدیر حوزه علمیه مازندران تصريح کرد: از عيد قربان تا عيد غدير را دهه امامت و ولايت ناميده‌اند؛ چرا كه آن ايماني و تبعيتي كه ما مي‎گوييم انسان بايد داشته باشد، در قربان و غدير به ظهور رسيد.

وی با اشاره به این که عزت و عظمت امروز دنیای اسلام مدیون واقعه غدیر و انتخاب نخستین امام شیعیان به عنوان رهبر جامعه اسلامی است، بیان داشت: غدیر اسلام را در برابر هر گونه توطئه و خطری بیمه کرد و امروز عصبانیت دشمنان از گسترش اسلام ناب شیعی در سطح جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی خواهیم بود.

وی، عید غدیر را نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی دانست و با بیان این که مسأله غدیر مایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است، گفت: اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی‌بهره بود و دشمن نفوذ خود را گسترش می داد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اگر موضوع غدیر مطرح نمی‌شد، مسأله رسالت ابتر باقی می‌ماند و هیچ قدمی در این خصوص برداشته نمی شد، تصریح کرد: مسأله غدیر باید از انزوا خارج و به یک فرهنگ جهانی تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که باید غدیر را قدر بشناسیم و غدیر را بیشتر شفاف کنیم، تصریح کرد: امروز شیعه همچون خاری در چشم دشمنان است و به همین دلیل همه توان خود را به کار گرفته اند تا مانع جهانی شدن آن شود.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی محصول و عصاره غدیر است، گفت: امروز انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به برکت انوار نورانی غدیر در عرصه بین المللی عزت و آبرو دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha