چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: امروز به برکت متفکران و انديشمندان اسلامي، مردم دنيا بيدار شده‌اند و وقايع و تحولات را به خوبي مي‌فهمند و فريب تبليغات و هوچي‌گري دشمنان را نمي‌خورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، امروز در سی و هشتمین سالگرد ارتحال آیت الله علی محمدی رمدانی، از علمای شرق استان که در مسجد سعادت مهرآباد نکا برگزار شد، با اشاره به ريشه ديرينه ارادت ملت مسلمان ايران به علما و روحانيت گفت: در رژيم گذشته براي تضعيف غيرت ديني برنامه هاي زيادي اجرا شده است، اما با هوشياری علمای بزرگوار و روحانيت متعهد، اين توطئه ها ناکام ماند و ملت ايران از نهضت پرشور انقلاب اسلامي در کنار امام امت حمايت جانانه کرده است.

وی با اشاره به اين‌که ‏جايگاه مسجد، حوزه هاي علميه و عالمان ديني در هدايت جامعه و صيانت از کيان جامعه و ‏حرکت بشريت به‌سمت قله ممتاز و بي بديل است، ابراز داشت: حاکميت ديني با ساير حاکميت ها ‏تفاوت مبنايي دارد، چرا که در حکومت ديني فرد فرد انسان‌ها مسؤول هستند و بايد در ‏جهت صيانت از احکام الهي مجاهدت کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين‌که حضور علما در هر حرکتي موجب موفقيت آن حرکت مي‌شود، خاطرنشان کرد: امروز علما در همه حرکت‌ها پيشتاز هستند و اين حضور فعال آن‌ها عزت و سرافرازي را براي ملت و کشور به ارمغان مي‌آورد.

وی با تأكيد بر اين كه در حال حاضر نظام مقدس اسلامي به عنوان تنها حكومت اسلامي كه متكي بر اسلام ناب محمدي(ص) است و فقه اسلام را در همه ابعاد اجرا مي‌كند و در دنيا مطرح است، گفت: اين تحول بزرگ به دست امام راحل، علماي شيعه و مردم بزرگ و ولایت مدار ايران براي نخستین بار در تاريخ معاصر شكل گرفته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: اولياء خداوند در کنار آيات خداوند مي نشستند و از آن بهره مند مي شدند و روحانيان و علما نيز دنباله رو و ادامه دهنده راه علما هستند و بايد از اين مسئله بيشتر بهره مند شوند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تبليغ عملي را بسيار موثرتر از تبليغ لساني دانست و افزود: همه ما طلبه ها بايد وظيفه خود را بشناسيم و با توجه با بالا رفتن مشکلات موجود در جامعه، کار براي ما بسيار سخت و دشوار شده است.

وی با اشاره به مسئوليت خطير روحانيت و عالمان در جامعه ديني و اسلامي به عنوان مرزداران حريم هويت اسلامي تصريح کرد: همه ما در برابر مردم مسئول هستيم و مسئوليت دينداري مردم نيز بر عهده ماست و از اين بابت در پيشگاه احديت جوابگو خواهيم بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حفاظت و حراست از مرزهاي ديني و اعتقادي مهمتر از مرزهاي فيزيکي است، زيرا با دست يافتن به مرزهاي اعتقادي و باورها، مي‌توان به راحتي به مرزهاي فيزيکي نيز رسيد.

وی، علما را از جنس مردم دانست و با بیان این که جايگاه والاي روحانيان و عالمان نزد مردم همچنان محفوظ است، تاکيد کرد: احساس مسؤوليت، وظيفه پذيري و وظيفه شناسي از شاخصه هاي علما و انديشمندان است که موجب حفظ محبوبيت آنان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری خاطرنشان کرد: امروز به برکت متفکران و انديشمندان اسلامي، مردم دنيا بيدار شده‌اند و وقايع و تحولات را به خوبي مي‌فهمند و فريب تبليغات و هوچي‌گري دشمنان را نمي‌خورند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به حديثي از ائمه معصومين (ع) تاکيد کرد: علما كسانى هستند كه زمام قلوب شيعيان را در دست داشته و مهار مي ‏كنند، همچون ناخداى كشتى كه سكّان آن را در دست دارد و اين گروه همان شخصيتهاى برتر و افضل در نزد خداوند مي باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha