چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام علی اکبر حصاری در مازندران

حوزه/ معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: سیاست این معاونت تسهیل در فرآیند تحقیق، تعمیق و ارتقاء کیفیت محتوائی و علمی آثار است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»از مازندران، حجت الاسلام علی اکبر حصاری، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور در نشست با اعضای کمیسیون های تخصصی پایان نامه و اعضای شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران، هدف گذاری پژوهشی را برای سطح 2 و3 تعریف و به تصویب رساند و بر اساس آن، هدف ما در سطح 2، تتبع و گرد آوری هدفمند مطالب است که در این راستا، تغییراتی در طرح نامه مبتنی بر این هدف در حال بررسی و انجام می باشد.

وی افزود: بنا بر هدف گذاری جدید، انتظار ما از طلبه سطح 2، ارائه طرح نامه با تمام استاندارهای مورد نظر از قبیل پیشینه تحقیق، فرضیه، سئوالات اصلی و فرعی و... نمی باشد، زیرا اگر قرار است طلبه در این مقطع، سطح ارتقاء پژوهشی اش تا حد تتبع و گردآوری مطالب باشد، باید خروجی اش در تحقیق پایانی اش هم در همین حد باشد. همچنین کل آئین نامه، طرح نامه و شاخصه های امتیاز بندی و نمره دهی استاد و داور هم در همین حد خواهد بود؛ البته برای حد فراتر از این انتظار، مانعی وجود ندارد.

معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه گفت: هدف پژوهشی ما در سطح 3، نقد، تحلیل آراء و انظار و انتخاب نظر مختار است که باید طلاب سطح 3، طرح نامه با شرایط های استاندارد مورد نظر ارائه دهند؛ البته توقع ما، نظریه پردازی و پاسخگوئی به سوالات علمی پاسخ داده نشده از طلاب فوق نبوده و این هدف ما در سطح4 می باشد.

وی خاطر نشان کرد: سیاست معاونت پژوهش تسهیل در فرآیند تحقیق، تعمیق و ارتقاء کیفیت محتوائی و علمی آثار است که امیدواریم با این تغییرات شاهد آثار با محتوای بهتر و غنی تر از خواهران طلبه باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha