دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دین اسلام

حوزه/ دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری به علم بها داده و انسان ها را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم بحر کاظمی  مدیرمدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت در مراسم آغاز سال تحصیلی این مدرسه ، با اشاره به اهمیت  فراگیری علم و دانش بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) به عنوان الگوی ما همیشه پیروان و کودکان اصحاب خود را به فراگیری علم و دانش تشویق می کردند؛ و این تأکید و تشویق ها در باره علم سبب شد که مسلمانان با همت و سرعت بی نظیری به جست و جوی و فراگیری علم در همۀ جهان پرداخته و کرسی های دانش را در دنیا تصاحب نمایند.

وی اعلام کرد: امروزه اهمیت علم و دانش بر هیچ کس مخفی نیست، همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی در مسیر علم را افتخار آمیز می شمرند. لکن بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری به علم بها داده و انسان ها را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.

مدیرمدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت اظهار کرد: ده ها آیه در قرآن کریم و صدها حدیث در مجموعه ارزشمند سخنان اهل بیت عصمت علیهم السلام در بیان اهمیت علم، جایگاه، تعریف، اقسام، شرایط و مسائل علم و آموزش و نیز مذمت جهل و آثار آن آمده است. با نگاهی گذرا به این مجموعه گرانسنگ و مقایسه آن با دیگر مکاتب، می توان دریافت که هیچ مکتبی این همه توصیف و تأکید، آن هم با این مضامین بلند و نورانی در باره علم ندارند.

کد313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha