یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اخلاق

حوزه/ نقش علم در زندگی انسان به گونه ای است که با مزین شدن به اخلاق، راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم رجب زاده استاد حوزه خواهران مازندران در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت با اشاره به اهمیت علم  بیان کرد: اگر بگوئیم دین اسلام، دین دانش و آموزش برای زندگی سعادتمندانه دنیوی و اخروی بشر است، سخنی ناحق، گفته نشده است. اهمیت علم ودانش در اسلام بقدری است که اولین کلمه ای که جبرئیل به پیامبر اکرم (ص)گفت؛ این بود: «اقرأ» (بخوان) !

وی تاکید کرد: پیدایش علم و دانش با خلقت انسان برابری می کند و همواره بشر در صدد آن بوده که بفهمد و درک نماید. علم و دانش در زندگی انسان دارای جایگاه ویژه ای است. نقش علم در زندگی انسان این است که راه سعادت، تکامل و راه ساختن را به انسان می آموزد. علم، انسان را توانا می کند که آینده را همان گونه که می خواهد بسازد، علم مانند ابزاری در اختیار خواست انسان قرار می گیرد و طبیعت را آن چنان که انسان بخواهد و فرمان دهد می سازد

استاد حوزه مازندران ادامه داد: دانشی دارای ارزشی است که انسان را به مقام خودش بازگرداند و از مقام هبوط، به عروج رساند و صعود دوباره ای را از خاک به عرش افلاک برین تا عرش سدره المنتهی آغاز کند.

وی افزود : مقام معظم رهبری در راستای ارزش علم و دانش می فرمایند: باید علم پیدا کنید. علم که پیدا کردید، پنجه ی قوی پیدا خواهید کرد. اگر علم نداشته باشید، کسانی که دارای پنجه ی قوی هستند، دست شما را می پیچانند. فرزندانتان را به علم تشویق کنید.

رجب زاده در پایان گفت : نقطه ی قوّت دیگر، پیشرفت علمی است. ، علم، پایه ی پیشرفت همه جانبه ی یک کشور است؛ حدیث داریم که «العلم سلطان» علم، اقتدار است. هر کس این اقتدار را داشته باشد، می تواند به همه ی مقاصد خود دست پیدا کند. این مستکبران جهانی به برکت علمی که به آن دست پیدا کردند، توانستند به همه ی دنیا زور بگویند. البته ما هرگز زور نخواهیم گفت، اما علم برای ما به عنوان یک پیشرفت حتماً لازم است.

 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha