دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران، غدیر را عید وحدت و انسجام امت اسلامی دانست و گفت: غدیر فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت مسأله مهم امامت و ولایت است که در واقع تداوم رسالت انبیای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران با تبریک دهه امامت و ولایت، غدیر را عید وحدت و انجسام امت اسلامی خواند و اظهار داشت: مسأله وحدت و انسجام در جامعه و در بین مسلمین بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: باید به صورت یک ارزش و فرهنگ ولایت پذیری در همه کشورهای اسلامی جهان معرفی شود و راه اصلی آن ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) است.

امام جمعه نکا از ولایت به عنوان اصل اساسی در جامعه اسلامی نام برد و خاطر نشان کرد: ولایت مسأله مهم اعتقادی است و باید در جهت تقویت و تبیین ولایت در جامعه از وجود کارشناسان، روحانیان و مبلغان به درستی استفاده شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: غدیر یک تکلیف الهی و دستور خداوند به حضرت محمد(ص) بود و باید در این ایام، مسأله ولایت به درستی در جامعه و در بین جوانان تبیین شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع امامت و ولایت در دین مبین اسلام، واقعه غدیر خم یکی از درخشان‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که آگاهی بیش از پیش مردم جامعه از اهمیت واقعه غدیر، نقش غیرقابل انکاری در تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه و ضرورت وجودی امام و رهبر و ولایت در جامعه دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بیان داشت: غدیر در حقیقت به منزله اکمال و اتمام دین بوده و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است و به همین دلیل همه ما به عنوان مسؤولان فرهنگی جامعه باید در جهت شناساندن کامل غدیر و پیام آن و همچنین دستاوردهای غدیر به نسل جدید و جوانان تلاش مضاعف انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لایینی ادامه داد: شیعه علی(ع) بودن توفیق الهی است که شامل حال جامعه ما شده است و به همین دلیل باید سبک زندگی اسلامی، علوی، فاطمی و حسینی در راس برنامه های ما باشد.

وی با بیان این که تحقق پیام ولایت الهی در انتخاب ولی بعد از پیامبر(ص) در روز عید غدیر خم صورت گرفت، اضافه کرد: انتخاب امام علی(ع) در روز عید غدیر خم با حضور بیش از 120 هزار صحابه آن بزرگوار صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لایینی غدیر را نماد حرکت ولایت و تداوم نبوت دانست و گفت: غدیر فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت این مسأله مهم امامت و ولایت است که در واقع ادامه و تداوم رسالت انبیای الهی است.۳۱۳/۲۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha