یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روحانیت را پرچمدار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، گفت: هشت سال دفاع مقدس تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در جلسه کمیته روحانیت ستاد هفته دفاع مقدس استان به نقش ارزشمند روحانیت در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روحانیت شیعه همواره در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل انقلابی پیشگام بوده است.

وی، روحانیت را پرچمدار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت هیچ گاه در برابر انحراف ها سکوت نکرده است، افزود: روحانیت آگاه و بصیرت در تاریخ نهضت انقلاب اسلامی و پس از آن همواره در عرصه های مختلف حضوری اثرگذار داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: ضرورت دارد به خاستگاه اصلی حماسه سازی دفاع مقدس که همان سخت کوشی علما و روحانیان انقلابی در مبارزات سیاسی و مقابله با ستمگران و ایادی استکباری است، توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی با بیان این که بی شک نقش روحانیت در طول هشت سال دفاع بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: گواه این مدعا خیل شهدای روحانی است که در مقایسه با دیگر اقشار از بیشترین تعداد برخوردار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها با مزدوران رژیم بعث جنگیدند، بلکه دلدادگان راه ولی فقیه را به سرچشمه خورشید معرفت و معنویت رهنمون ساختند.

وی با با بیان این که هشت سال دفاع مقدس همراهی روحانیت و ملت را در لحظات سخت و دفاع از تمامیت و استقلال کشور را به نمایش گذاشت، گفت: علما و روحانیت در تاریخ پر فراز و نشیب گذشته همواره مدافع حقیقی اسلام ناب و انقلاب بوده و هستند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پشتیبابی معنوی روحانیت در دوران دفاع مقدس نقش بسیار اثرگذاری در افزایش روحیه رزمندگان اسلام داشت، افزود: روحانیت اصیل شیعه در صد سال اخیر همواره پیشگامی خود را در دفاع از آرمان ها و ارزش های اصیل اسلامی و ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده‌خواهی های قدرت های استکباری و استعماری نشان دادند.

وی با اشاره به این که همگامی روحانیت با رزمندگان و آحاد جامعه در هشت سال دفاع مقدس بار دیگر بر کارآمدی و نقش آفرینی این قشر اثرگذار جامعه دینی افزود، تصریح کرد: شوق جهاد و دفاع از آرمان های اصیل دینی همواره در چهره روحانیت اصیل شیعه موج می زند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که روحانیت همراه با مردم در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حضوری بسیار اثرگذار داشت، افزود: تبیین خدمات و نقش آفرینی‌های روحانیت در دفاع مقدس برای جامعه امروز بیش از پیش ضروری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha