دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود، بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان استان با تبریک دهه امامت و ولایت با تأکید بر این که باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که صدای منادی غدیر در تاریخ ، طنین انداز است، تصریح کرد: گمان نبرید که پیام غدیر مختص به زمان پیامبر(ص) بوده، امروزه نیز همه آحاد جامعه از جمله نیروهای ولایی و شاخص مذهبی با قلم و بیان خود پیام‌رسان غدیر باشند.

حجت الاسلام صادقی، فرهنگ غدیر را عامل رفع همه مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه بشری دانست و تصریح کرد: اگر مفهوم متعالی و ارزشمند غدیر در جهان امروز به عنوان یک فرهنگ و گفتمان نهادینه شود بشریت به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام راحل، اسلام، رسالت، ولایت و غدیر تجدید حیات یافت و با تداوم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای این مکتب حیات بخش چنان با عظمت و عزت در جهان معرفی شد که در تاریخ اسلام بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران، غدیر را یک کتاب مبین معرفی کرد و با بیان این که این واقعه عظیم سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت است، خاطر نشان کرد: غدیر صراطی مستقیم است که به سنت پیامبر اکرم(ص) منتهی می‌شود.

حجت الاسلام صادقی همچنین به نقش علمان دینی در زندگی مردم اشاره کرد و افزود: مبلغان دینی به عنوان قشر اثرگذار جامعه رسالت سنگینی در ترویج مبانی دینی در بخش های مختلف جامعه بر عهده دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران به نقش علما در هدایت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با روشنگری علما تحقق پیدا کرده و تداوم می‌یابد.

حجت الاسلام صادقی، پیامبران را دارای تکالیفی از طرف خداوند دانست و عنوان کرد: نخستین موضوع دعوت به توحید است و امروز دعوای ما با فرقه‌های انحرافی براین اساس است.

استاد حوزه علمیه مازندران، رسالت مبلغان دینی در تبیین صحیح واقعه غدیر را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: این دهه فرصت خوبی است تا ابعاد مختلف این حرکت عظیم دینی برای جامعه دینی تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم، خاطر نشان کرد: دشمنان اسلام تلاش می کنند با سوء استفاده از برخی مسائل، زمینه جدایی و تفرقه امت اسلام را فراهم کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مسأله غدیر باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی نیازمند بهره‌گیری مناسب از فرهنگ غدیر هستند.

حجت الاسلام صادقی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی باید این مسأله مهم را به خوبی برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان این که افکار عمومی باید به طرف الگوهای دینی هدایت شود، خاطرنشان کرد: تعمیق باورهای دینی، تقویت روحیه استقلال و مقاومت و تبیین گناهان چشم و گوش و تاثیر سوء آن بر روان راهکارهای مقابله با آسیب شبکه‌های ماهواره‌ای است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha