سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کاتولیک‌های پاکستان بمب گذاری مسجد را محکوم کردند

حوزه/ مدیر اجرایی یکی از سازمان‌های کشیشان پاکستان گفت: هدف قرار دادن نمازگزارانِ بی‌گناه عملی بزدلانه است و شهروندان فقیر نباید بهای عملیات‌های نظامی دولت را بدهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از cruxnow.com، بمب گذاری انتحاری خونبار در یکی از مساجد پر جمعیت مرزی پاکستان منجر به کشته شدن حداقل 30 تن و زخمی شدن بیش از 40 نفر شد که بسیاری از آسیب دیدگان این حادثه را کودکان تشکیل می‌دادند. عامل بمب گذاری نمازگزاران شرکت کننده در نماز جمعه یک روستای دورافتاده در مهمند ایجنسی در شمال پیشاور را هدف قرار داده بود.

طبق گزارش‌ها شاخه‌ای از طالبان پاکستان با نام جماعت الاحرار، مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته‌ و هدف آنان به قتل رساندن بزرگان یکی از گروه‌های نظامی حامی دولت بوده است که در عملیات‌های ضدطالبان علیه نیروهای رادیکال در منطقه فعالیت داشته‌اند. این درحالی است که نزدیک به 200 تن از مردم روستا در منطقه انبار، در هنگام انفجار بمب در این مسجد حضور داشته‌اند.

در پی این حادثه، سیسیل چادهری، مدیر اجرایی کمیسیون ملی عدالت و صلح وابسته به سازمان کشیشان کاتولیک پاکستان این جنایت را یک تراژدی عظیم و حمله هولناک توصیف کرد و گفت: هدف قرار دادن نمازگزاران بی‌گناه عملی بزدلانه است و این ساکنان فقیر منطقه هستند که باید بهای عملیات‌های نظامی دولت علیه تروریست ها را بدهند. واضح است که این عملیات تروریستی در راستای انتقام گرفتن از حملات ارتش بوده‌است. ما این حمله را عمیقا محکوم کرده و برای جان باختگان در این حادثه دعا می‌کنیم.

حمله نظامی علیه تروریست‌ها به تنهایی کفایت نمی‌کند

چادهری در ادامه گفت: حملات نظامی علیه تروریست‌ها به تنهایی کافی نیستند. بلکه تمامی سازمان‌های امنیتی و نیروهای قانونی باید به یاری مردم محلی درحالت آماده باش قرار بگیرند تا در آینده از وقوع چنین حملاتی جلوگیری شود.

این مقام کلیسا که نسبت به آینده با بدبینی نگاه می‌کرد گفت: من نمی‌دانم تهدید تروریسم کی به پایان خواهد رسید. هر زمان که نیروهای امنیتی مدعی رسیدن به موفقیت هستند، طرف مقابل در پاسخ چنین عملیاتی انجام می‌دهد.

کشیش جیمز چانان اهل جمهوری دومنیکن که مرکز صلح لاهور را اداره می‌کند نیز در این باره گفت: اینکه پاکستان با بمبگذاری‌های انتحاری و حملات تروریستی افراط‌گرایان و گروه‌های تندرو روبرو است، مرا شوکه کرده، روش تندروها این است که جوانان را شستشوی مغزی کرده و آن‌ها را به کشتن خودشان و دیگران وادار می‌کنند. کشور ما با بدترین نوع تروریسم روبرو است که در آن بیش از 70 هزار نفر از جمله 7 هزار نیروی نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

چانان در ادامه گفت: بسیار هشدار دهنده و وحشتناک است که تروریست‌ها مناطق آسیب پذیر به ویژه مکان‌های عبادت چون مساجد و کلیساها و مکان‌های پررفت و آمدی چون پارک‌های عمومی و مراکز خرید را هدف قرار می‌دهند. تروریست‌ها فعالیت‌هایشان را در طی هفته اخیر افزایش داده‌اند و در پی جشن عید قربان نیز چندین مکان که مسلمانان برای خواندن نماز در آن حضور یافته بودند، هدف قرار گرفته است.

کشیش چانان در پایان به خانواده‌های عزادار تسلیت گفته و از تمامی مردم خواست تا برای نجات از چنگال تروریسم به درگاه خداوند دعا کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha