جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یوسفی مقدم

حوزه/ رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: روحانیون و طلاب عزیز در طول هشت سال دفاع مقدس در عرصه های رزمی و تبلیغی ، صحنه های درخشانی خلق کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق یوسفی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره حماسه آفرینی شهدا و رزمندگان اظهار داشت: در همان روزهای نخستین آغاز دفاع مقدس توفیقی حاصل شد که در قالب یک اتوبوس به همراه تنی چند از طلاب و فضلا به جبهه اعزام شویم که آن زمان سرپرستی این جمع را حجت الاسلام و المسلمین اقبالیان

برعهده داشت که ما در این مقطع به منظور رزم و دفاع رفته بودیم، اما به تدریج که مردم و جوانان برای حضور در جبهه اعلام آمادگی کردند در دفعات بعد عمدتاً متمرکز بر برنامه های تبلیغی بودیم.

وی افزود: البته فعالیت های تبلیغی هم در پشت جبهه و هم در خطوط مقدم انجام می شد و تاثیر بسیاری هم بر روحیه رزمندگان فداکار ما داشت.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم همچنین با بیان این که به تعبیر مقام معظم رهبری ، جنگ ما یک گنج بود، ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی و توجه جهان اسلام و مستضعفان جهان به پیام آزادی بخش انقلاب اسلامی ملت های آزادی خواه دنیا دریافتند که راه نجات نه در نظام های لیبرالی و اندیشه های اومانیستی است و نه در اندیشه های سوسیالیستی و مارکسیستی و لذا به سرعت جذب اندیشه و آرمان والای حضرت امام (ره) شدند.

وی اضافه کرد: این توجه و صدور انقلاب باعث شد که دشمنان احساس خطر جدی کرده و افزون بر فعالیت های نرم و تبلیغات منحرف کننده جنگی نابرابر علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی به راه بیندازند و با حمایت از صدام به خیال خود به سرکوب انقلاب اسلامی برآیند و حال آن که ملت ما با رشادت و حماسه آفرینی تحت هدایت امام(ره) به دفاع از مرزها و انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم همچنین گفت: در همان ابتدای جنگ ، بسیاری از مردم با اخلاص زیر لوای بسیج مجتمع شده ، سپاه شکل گرفت و ارتش مکتبی و انقلابی منسجم شد و همه دست به دست هم دادند که آن حماسه ها با عنایت و حمایت پروردگار متعال شکل گرفت.

وی با اشاره به این که در این جنگ نابرابر هشت ساله، حضور روحانیون در جبهه ها بسیار چشم گیر و اثرگذار بود، خاطرنشان کرد: روحانیت در سه شکل و نوع در جبهه ها حضور داشت؛ برخی روحانیون اساساً رزمی بودند و فرماندهی عملیات را برعهده داشتند و همچون دیگر رزمندگان به ایفای نقش می پرداختند.

وی اضافه کرد: برخی روحانیون هم حضور تبلیغی داشتند همان طور که در پشت جبهه ها نیز حضور داشتند ، ضمن آن گروه سوم هم رزمی و هم تبلیغی بودند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در طول سال های دفاع مقدس ، مراجع و مدرسین حوزه، طلاب و فضلا را به حضور در جبهه ها تشویق می نمودند و حقیقتاً عرصه جنگ تحمیلی میدان آزمایش بزرگی بود که بسیاری از طلاب و روحانیون ما از آن سربلند بیرون آمده و گروه زیادی نیز شهید شده و یا جانباز و آزاده شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha