جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آغاز دوره ششم آموزشی موسسه فرهنگ جعفری

حوزه/ مراسم اختتامیه دوره پنجم و آغاز دوره ششم آموزشی موسسه فرهنگ جعفری با حضور آیت الله علوی بروجردی و اساتید سطح عالی حوزه در این موسسه علمی حوزوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حائری در  مراسم اختتامیه دوره پنجم و آغاز دوره ششم آموزشی موسسه فرهنگ جعفری گفت: یکی از ویژگی های مهم این موسسه در کنار فعالیت های فاخر علمی، پرهیز از تخصص گرایی افراطی است، زیرا بسیاری از علمای بزرگ ما با احاطه علمی که در عرصه های مختلف داشتند این همه تولیدات فاخر را تقدیم اسلام ناب محمدی کردند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری افزود: امروز مراسم  اتمام دوره پنجم و آغاز دوره ششم این مرکز در حالی انجام می شود که شاگردان مکتب اهل بیت(ع) در این مرکز با تاسی به بزرگانی چون علامه محمد رضا جعفری که سالها تحقیقاتی همه جانبه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و قرآن انجام دادند، حرکت می کنند.

وی تصریح کرد: اساتیدی چون مرحوم فریدونی که مخلصانه و مجدانه در دفاع از حریم تشیع و ولایت و امامت، مساعی بسیار درخشانی در زمینه قرآن پژوهشی و مناظرات قرآنی انجام دادند الگویی مناسب برای شاگردان این مکتب هستند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگ جعفری یادآورشد: فارغ التحصیلان این مرکز در اقصی نقاط کشور، فعالیت های گسترده ای داشته و دارند؛ همچنین مرکز تدوین مرحوم علامه جعفری چندین جلد از کتب و آثار ایشان را به زیور طبع آراسته است؛ آثاری که توسط این مرکز منتشر شده است شامل زندگانی حسنین (ع)و غزه احد به فارسی و شیعه و فعالیت های شیعه و کتاب ترجمه ابی حنیفه و... است.

گفتنی است در ادامه این مراسم، برنامه اعطای دانشنامه به فارغ التحصیلان دوره پنجم توسط آیت الله علوی بروجردی برگزار شد.

در پایان نیز آیت الله علوی بروجردی با اشاره به دسیسه های دشمنان برای انکار غدیر بر لزوم کار و تلاش بیشتر محققان برای تنویر افکار عمومی تاکید کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha