شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه / توليت آستان قدس رضوي، عاشورا را رمز تحول در جامعه بشری خواند و گفت: امروز در جاي جاي عالم، برتری و پيروزي از آن حزب الله و نيروهاي مقاومت بوده و دشمن در تمامي عرصه ها مغلوب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سيد ابراهيم رئيسي، امروز در مراسم اهدای پرچم رضوی به هیئات مذهبی كه با حضور نمايندگاني از 391 هيئت مذهبی سراسر كشور، در رواق بزرگ امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار شد، با بيان اينكه هيئت‌هاي مذهبي رسالت سترگ اشاعه دين­مداري، ولايت­مداري و گسترش ارزش‌هاي الهي در جامعه را برعهده دارند، گفت: نقش اين تشكل‌ها در تحقق مدنيت ديني بسيار حائز اهميت است. هیئت‌های عزاداری اباعبدالله الحسين(عليه­السلام) به سبب انتسابشان به خاندان عصمت و طهارت(عليهم السلام) و جريان وحی، جایگاه‌هاي معرفت افزایی و بصیرت آفرینی دارند و افرادي كه در اين هيئت‌ها زيرساخت‌هاي تفكرات فکری، فرهنگی،‌ اجتماعی و سیاسی شان شکل مي‌گیرد، در برابر امواج‌ انحرافي و گمراه كننده، مقاوم هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبري،‌ با بيان اين مطلب كه نهضت عاشورا منشا تحولات و اصلاحات اجتماعی در طول تاريخ بشريت بوده است، اظهار کرد: جوانانی که در هیئت‌ها حسيني پرورش مي‌يابند، در فراز و نشیب‌های زندگی اجتماعی دچار آسیب نمی‌شوند و به عنوان نيروهايي مثبت،‌ موثر و تاثيرگذار در عرصه‌هاي گوناگون نقش آفریني مي‌كنند.

آينده بشري به نام حسين(ع) رقم خواهد خورد

عضو شوراي عالي حوزه علميه خراسان، امام حسین(عليه السلام) را اسوه و الگوی بی بدیل جامعه بشری خواند و ابراز کرد: امروز اگر جوامع با زندگی و سيره اين امام همام آشنا شوند، آنگاه ديگر با جریاناتي كه برخلاف اين سيره و سبك زندگي عمل مي‌كنند، انس و الفت نمی‌گيرند. نقش هیئت‌ها به عنوان مدارس بزرگ حسین­شناسی و زینب­شناسی، در توسعه فرهنگ حسيني بسيار حائز اهميت است.

وي با بيان اين مطلب كه تمدن و آینده بشری به نام حسین بن علی(عليه السلام) رقم خواهد خورد، تصريح كرد: اراده الهي بر آن است که جامعه بشري به بركت خون ابا عبدالله الحسين(عليه السلام) و ياران صديق ايشان متحول شود و تمام خيزش‌ها و جنبش‌هاي اسلامي در تاريخ بشريت به بركت قيام عاشورا بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رئيسي، انقلاب اسلامي را امتداد نهضت عاشورا و بيداري اسلامي را از بركات خون شهداي كربلا دانست و عنوان كرد: عاشورا رمز بقا و تداوم همه خوبی‌ها در عالم بوده و در تابلوي اين نهضت، تمام مظاهر عالی انسانی و اسلامی متجلي است. اينكه حضرت زينب(ص) پس از واقعه عاشورا مي‌فرمايند «ما رأیت الا جمیلا»؛ «جز زیبایی چیزی ندیدم» به آن سبب است كه شهداي كربلا اوج ایمان، برادری، صبر، ایثار، عبودیت، بصیرت و تمامي مظاهر انسانی را در حد كمال به نمايش گذاشتند.

وی با بیان اینکه امروز جاهليت مدرن بسيار پيچيده‌تر از جاهليت سال 61 هجري است، خاطرنشان كرد: جاهليت امروز ظاهري آراسته و باطني پيچيده دارد، اما مظاهرش بسيار جهالت آميزتر و پيچيده‌تر است.

توليت آستان قدس رضوي، بیداری اسلامی را از برکات قیام کربلا و خون شهدا دانست و بيان كرد: یزیدیان می‌خواستند عاشورا پایان راه باشد، اما آغاز راه شد. بنای عالم بر این نیست که عاشورا تنها جریانی در سال 61 هجری باشد، بلکه نهضت عاشورا اصلاح ­گر تمام امور بشریت در تمامی اعصار و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

وي با بيان اينكه امروز جنايت، ظلم و فحشا حيات انسان معاصر را تهديد مي‌كند، ادامه داد: جریان همجنس­ بازي به عنوان يكي از بزرگترين فجایع اخلاقی انسان امروز از سوی جريان جاهليت مدرن، از مظاهر تمدن و فرهنگ مطرح مي‌شود و استكبار مي‌كوشد شاخص مدنیت را تغيير دهد و كثيف‌ترين فجايع را به عنوان مدنیت انساني معرفی كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه امروز انكر منكرات عالم، نظام استكباري است، ابراز کرد: امروز انکر منکرات و زشت ترین و پلیدترین جريانات، نظام استكباري است که تلاش دارد فرهنگ منحط خود را بر جوامع بشری تحمیل كند و ذائقه ملت‌ها را تغيير دهد.

عاشورا؛ رمز تحول در جامعه بشری

توليت آستان قدس رضوي، عاشورا را رمز تحول در جامعه بشری خواند و گفت: امروز در جاي جاي عالم، برتری و پيروزي از آن حزب الله و نيروهاي مقاومت بوده و دشمن در تمامي عرصه ها مقلوب است. چراکه جوامع اسلامی از انقلاب اسلامي ايران درس ايستادگي، ایثار و رشادت را فرا گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین رئيسي در پايان با تاكيد بر اين مطلب كه نهضت حسيني بصريت آفرين است، تصريح كرد: پیام امام حسین(عليه السلام) یک پیام جاوید و زندگی‌ ایشان یک زندگی پر از افتخار و درس آموز است. آن­هایی که او را شناخته و از مکتبش درس گرفته‌اند، روح مقاومت، پایداری، شجاعت و شهامت را در برابر دشمن آموخته‌اند و در برابر هیچ قدرتی هراس به دل راه نمی‌دهند.

گفتني است؛ در پایان اين مراسم، پرچم متبرک آستان قدس رضوی به نمایندگان هیئت‌هاي مذهبی سراسر کشور اهدا شد.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha