جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی  امروز در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه حاجیه خانم نفیسه فاضلی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: باید برای مجهزکردن مراکز علمی و دانشگاهی تلاش بیشتری کرد تا انقلاب و نظام به جایگاه واقعی خود در سطح بین الملل در عرصه علمی برسد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی  امروز در مراسم افتتاحیه دبیرستان دخترانه خانم نفیسه فاضلی در قم گفت: خدای متعال در قرآن فرموده« اگر کسی یک کار بد انجام دهد به همان اندازه مجازات می شود، اما اگر کسی یک عمل صالح انجام داد و آن عمل خالصا لوجه الله باشد دو اثر دارد.

عضو جامعه مدرسین بیان داشت: اثر اول این است که آن انسان بهشت خود را تضمین کرده و دوم اینکه خدا جزای بی نهایتی  به او می دهد، این ثواب نشان می هدکه چه قدر عمل خیر ارزشمند است.

آیت الله فاضل با بیان اینکه روحانیت و مرجعیت همیشه برای دفاع از انقلاب و نظام در میدان بودند و زحمت های زیادی کشیده اند، ابراز داشت: روحانیت درگذشته به یک طریق و امروز هم به طرق دیگر با ایجاد مدرسه و سایر مراکز، علمی ،خدماتی و آموزشی در حال فعالیت می باشند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  افزود :  40 درصد مدارس به وسیله خیرّین ساخته شده گفت: نباید از این فرهنگ و دین لحظه ای جدا شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در همین دین و فرهنگ است که خیرین پیشتاز در امر مدرسه سازی بوده و هستند و حقیقتا باید شکرگزار این نعمت بود.

آیت الله فاضل با بیان اینکه امروز مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هم به کمک خیرین تاسیس شده و از لحاظ علمی از جایگاه بسیار ارزشمندی در سطح بین الملل برخوردار است، اظهار داشت: همیشه تاکید والد ما مرحوم حضرت آیت الله فاضل بر تاسیس مدرسه، مراکز آموزشی و خدمت رسانی بوده و خود ایشان هم در این امر پیش قدم بودند. 

رئیس مرکزی فقهی ائمه اطهار(ع) بیان داشت: وقتی کسی عمل خیری انجام می دهد خدای متعال آن عمل خیر را در نسل او جاری می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امیدواریم شاهد مدرسه بسیار بزرگتر و پیش رفته تری در استان و سایر استانها برای پرورش و تربیت دانش آموختگان برای خدمت بهتر به نظام و انقلاب باشیم.

آیت الله فاضل با بیان اینکه برای تولید علم و پشرفت نظام به مراکز علمی بهتر و مجهزتری نیازمند هستیم، گفت: باید برای مجهزکردن مراکز علمی و دانشگاهی تلاش بیشتری کرد تا انقلاب و نظام به جایگاه واقعی خود در سطح بین الملل در عرصه علمی برسد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha