شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حرم رضوی

حوزه / همزمان با دهه اول محرم مسابقات فرهنگی حرم مطهر رضوی برای زائران عرب‌زبان رنگ و بوی حسینی می‌گیرد و آنان می‌توانند آگاهی خویش را در این زمینه افزایش دهند.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: مجموعه مسابقات ویژه ماه محرم با محوریت «تبیین قیام عاشورا»، «تشریح ویژگی‌های شخصیتی امام حسین(ع)» و «‌بررسی و بیان معارف والای ائمه اطهار(ع)» برای مخاطبان عرب زبان این بارگاه مقدس برگزار می‌شود.

محمد جواد هاشمی‌نژاد بیان کرد: «اخلاق امام حسین(ع)»، «بررسی ویژگی‌های شخصیتی ایشان»،‌ «وفاداری و جوانمردی در فرهنگ امام حسین(ع)»،‌ «بررسی صبر و شکیبایی در فرهنگ عاشوراء»،‌ «بررسی ویژگی‌های شخصیتی ابوالفضل العباس(ع)» و «ارتباط عاشورا با نگاه‌داشت ارزش‌های انسانی» از جمله عناوین مسابقات فرهنگی ویژه این زائران است.

وی افزود: تلاش شده تا در این مسابقات با ارائه اطلاعات لازم برای مخاطب و پاسخ‌دهی به 5 سوال، بسیاری از شرکت‌کنندگان بتوانند با منش و اخلاق امام سوم شیعیان و اهداف والای‌شان برای این قیام جاودان آشنا شوند.

هاشمی‌نژاد عنوان کرد: برگه‌های این مسابقات پس از اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در صحن غدیر و رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی میان زائران غیرایرانی این بارگاه نورانی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در پایان هر کدام از مسابقات به 10 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی مانند قرآن کریم، صحیفه سجادیه، مفاتیح‌الجنان و ... اهداء می‌شود تا این گروه از زائران تحفه معنوی ارزشمندی با خود از این مکان مقدس به همراه برند.

لازم به یادآوری است؛ این مراسم هر روزه از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با شرکت بیش از 1000 نفر برپا می‌شود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha