شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد رضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ نباید با سلیقه‌های من درآوردی و با بدسلیقگی ها به عزاداری امام حسین(ع)، لطمه بزنیم؛ باید بدانیم سر سفره یک کریم بزرگواری نشستیم و باید یک تحول روحی و نهضت معنوی برای خود و جامعه رقم بزنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا جمشیدی امروز در مراسم عزاداری در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ماه محرم فرصت مغتنمی  برای شیعه و کل عالم است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: اگر در احوال علما و عرفای بزرگ و اهل معرفت نظر  کنیم، می بینیم که همه آنها به واسطه معرفت به امام حسین(ع) به جایی رسیده اند؛ چون این انسان در مراحل مختلف زندگی زمینگیر و آلوده می‌شود و دور شدن از آن بدی‌ها فقط با طریق باب الحسین و سیدالشهدا(ع) است.

وی تصریح کرد: احساس نشاط درونی بیرونی که مردم پس از عزاداری دارند و حس نشاطی که می یابند به همین دلیل است؛ امام حسین(ع) هرچه داشت برای خدا داد و به همین خاطراست که گریه کنان برای امام حسین(ع) در محضر الهی عزیز هستند و پاداشی والا دارند.

امام حسین(ع) عزیز تاریخ است

مدیر حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: امام حسین(ع) عزیز تاریخ است؛ اما در همان مقطع به پسر پیامبر خدا خارجی و بی دین گفتند؛ این مصیبت، مصیبت کمی نیست که در عزای امام حسین قراردارد؛ تصور مصیباتی که امام و اهل بیت(ع) در صحرای کربلا و سپس کاروان ایشان در عراق و شام داشتند خارج از حد تصور است.

وی گفت: در کامل‌الزیارت و در ذیل زیارتی که از امام صادق(ع) خطاب به سیدالشهدا(ع) است چند عبارت در فقرات این زیارت بسیار زیبا و پرمعنی است که طلاب باید نسبت به آن توجه داشته باشند؛ به هرآنچه که سیدالشهدا برای آن قیام فرمودند، باید معتقد باشیم و از هرآنچه که امام حسین(ع) بیزاری جستند باید بیزاری بجوییم؛  باید با فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) آشنا باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در اقامه عزای سیدالشهدا(ع) باید به این نکته توجه داشت که عزای امام، میدان بهره‌های معنوی و بهره‌های اخلاقی است نه میدان بهره‌های مادی؛ مجلس سیدالشهدا برای همه است و هر کسی به اندازه توان در آن خدمت کند.

خادم الحسین(ع) بودن دارای یک شرافت عظیم است

وی گفت: دلدادگان واقعی حضرت برای پادویی این دستگاه با هم رقابت می کنند؛ چنانچه در صحنه های دیگر ابراز ارادت به این حضرات با هم رقابت می کنند؛ باید این فرهنگ نوکری برای اهل بیت(ع) را به فرزندان خود متنقل کنید؛ خادم الحسین(ع) بودن دارای یک شرافت عظیم است.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی بیان کرد: در روایت داریم در حج افضل آن کسی است که چمدان حاجی‌ها را نگه می‌دارد، یعنی حاجی‌ها می‌روند اعمالشان را انجام می‌دهند و کسی که مسیر را برای زیارت او آماده می کند افضل است؛ افضل آنی است که پلاستیک کفش ها را به عزادران می دهد یا کفش های آنها را نگه می دارد؛ افضل آن است که  خادم هیئت سیدالشهدا است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: این فرهنگ را باید با فکر و روح و جسم خود قبول کنیم و اعتقاد داشته باشیم و به فرزندانمان نیز منتقل کنیم؛ چنانکه بزرگترها این معارف را به ما منتقل کردند.

وی گفت: نباید با این سلیقه‌های من درآوردی و گاهی با این بدسلیقگی ها به عزاداری حضرت لطمه بزنیم؛ باید بدانیم ما سر سفره یک کریم بزرگواری نشستیم و یک فرصت بزرگ برای یک تحول روحی و برای یک حرکت و یک شتاب و یک نهضت معنوی هم برای خودمان و هم برای ملت‌مان و جامعه‌مان در این محرم‌ها و عاشوراها رقم  می‌خورد.

 این استادحوزه تصریح کرد: برای ما و همه شیعیان و همه آسمان و زمین و هم انسان‌هایی که فطرتشان دست نخورده است، یعنی فطرت الهی را دارند و این فطرت شائبه و آلودگی پیدا نکرده این ایام،  ایام حزن و ایام مصیبت است.

وی اظهارکرد:  عاشورا تاریک‌ترین روز تاریخ بشریت و روز شیعه است و روز همه انسان های آزاده دنیاست،از ابتدای خلقت تا انتها روزی است که همه انبیا غصه دارند ما این ایام را توجه داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha