سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت‌‌الاسلام حسن خیری

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار دغدغه مندی و احساس مسئولیت بیش از پیش رسانه ها در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزای «حوزه»با اشاره به این که دهه اول ماه محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامیده شده است، اظهار داشت: هر فردی در جامعه اسلامی به ویژه فعالان و دست اندرکاران رسانه های جمعی باید در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، احساس تکلیف داشته باشند و به نحو مطلوب به رسالت تاریخی خود در این باره عمل کنند.

وی افزود: اینکه در آیات و روایات بی شمار این همه بر روی توجه به این فریضه مسلّم الهی تاکید شده از این جهت است که اساساً حیات جامعه اسلامی و اقامه همه فرایض دینی، در پرتو امر به معروف و نهی از منکر محقق می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق همچنین یادآور شد: به ویژه صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی در این میان نقش بسیار مهمی ایفا می کند چرا که با تولید و نمایش برنامه های مناسب و ارزشمند و جذاب می تواند ضرورت پرداختن به امر به معروف و آسیب های ناشی از غفلت آن را برای آحاد مردم به خوبی جا بیندازد.

وی اضافه کرد: در روایات متعددی به این مساله اشاره شده که شرط اقامه فرایض دینی ، اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و این مساله تا آن جا اهمیت دارد که سیدالشهدا(ع) فلسفه قیام خویش را این مهم عنوان می کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha