شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اهل بیت

حوزه/ یکی از رسالت های مهم والدین آشنایی فرزندان با مسئله محبت وگره خوردن با اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام رضوانی از فضلای حوزه علمیه قم در مراسم روز هشتم دهه اول محرم  که صبح امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی در مؤسسه امام صادق(ع)قم برگزار شد گفت: اسلام دارای ارکانی از جمله، اقامه نماز، حج، روزه و ولایت است و از میان این موارد بر مسئله ولایت تاکید فراوانی شده است.

وی افزود: ولایت در هیچ زمان از انسان برداشته نمی شود و باید در هر حالی ولایت خدا و برگزیدگان او را یعنی ائمه طاهرین(ع) را بپذیرد.

سخنران این مراسم افزود: ولایت به ذات، ازآن خدا است و حضرت حق تعالی هم به پیامبرش تفویض نموده است یعنی او هم می تواند مولای انسان باشد و سرپرستی جامعه را قبول کند.

 حجت الاسلام رضوانی در ادامه به بحث  محبت اشاره  کرد و با بیان این که محبت انسان را با ولایت پیوند می دهدگفت: محبت راهگشای بسیاری از مشکلات است و انسان می تواند خود را به معدن علم و وحی اتصال دهد، یکی از رسالت های مهم والدین آشنایی فرزندان با مسئله محبت وگره خوردن با اهل بیت(ع) است.

 حجت الاسلام رضوانی ابرازداشت: محبت به اهل بیت(ع) آن قدر مهم است که قرآن هم تاکید فراوانی برآن دارد.

سخنران این مراسم عنوان کرد:  محبت تنها اختصاص به بشر معمولی ندارد، بلکه انبیاء الهی هم از این عنصر ارزشمند بهره فراوانی بردند  تا جای که حضرت ابراهیم و ذکریا (ع)به خاطر رسیدن به محبت نبست به پیامبر آخر الزمان(ع) و هم دردی با  ایشان از خدای متعال در زمان پیری درخواست فرزندی می کنند تا در راه خدا به شهادت برسد و تا از این طریق بتوانند عشق خود را به فرزند ایشان نشان دهند.

  

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha