سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت‌الاسلام مومنی

حوزه/ خطیب حوزه به تشریح دستاوردها و برکاتی اشاره کرد که از رهگذر محبت به اهل بیت(ع) در وجود انسان و خصلت های او پدیدار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته  طی سخنانی در جمع عزاداران حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی که با حضور وی و تنی چند از علما و شخصیت ها برگزار شد، با تاکید بر این که از نشانه های اصلی ایمان، محبت به اهل بیت (ع) است، اظهار داشت: این محبت حقیقتاً بالاترین سرمایه انسان مومن و کارگشا در زندگی اوست.

وی محبت به اهل بیت(ع) و به خصوص امام حسین(ع) را بالاترین خیر دنیا و آخرت توصیف کرد و افزود:کسی که این محبت و ولایت را ندارد، در واقع هیچ ندارد.

این خطیب حوزه در ادامه با اشاره به ارادت فوق العاده بزرگان حوزه همچون مرحوم آیات عظام بروجردی، مرعشی و تبریزی به ساحت مقدس سید الشهدا(ع) گفت: از رهگذر محبت و ارادت به ائمه اطهار (ع) خصلت های بسیاری برای انسان پدبد می آید که از جمله آن ها زهد و بی رغبتی به دنیا، اشتیاق فراوان بر انجام عمل صالح و مراقبت در دین داری است به خصوص در دوره آخرالزمان(عج) که به تعبیر روایات ما، دینداری واقعاً امر دشواری محسوب می شود.

وی رغبت در انجام عبادات به خصوص نماز، یافتن توفیق توبه قبل از مرگ، نشاط در شب زنده داری و عدم اتکای به مردم و چشم نداشتن به آن ها را از دیگر برکات و دستاوردهای محبت به اهل بیت(ع) برشمرد و بیان داشت: بغض نسبت به دنیا ، روحیه بخشندگی و سخاوت و نیز اهتمام در امر اقامه حدود و فرائض و واجبات الهی از دیگر خصلت هایی است که با محبت به ساحت مقدس حضرات معصومین(ع) در وجود انسان پدیدار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی در خاتمه تاکید کرد: شرط اصلی محبت همانا پیروی از خدا و اهل بیت(ع) و اطاعت از فرامین آن ها در زندگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha