دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خواهران طلبه

مسئول اداره مدارس علمیه خواهران خراسان، نخستين رسالت طلاب خواهر در اجتماع را حفظ خانواده دانست و خطاب به بانوان طلبه گفت: بايد با برنامه بخشی از وقت خود را به امور خانواده و زندگی و بخش دیگری را به کارهای تبليغي و درسي اختصاص دهیم.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، منصوره اعدادي در جمع طلاب خواهر مدارس علميه خواهران شهرستان هاي جوين، بردسكن، اسفراين و سبزوار در مدرسه علمیه نرجس(س) سبزوار با بيان اينكه رسالت طلبه ها اسوه و الگو بودن برای جامعه، خانواده و جهان است، گفت: نخستين رسالت ما حفظ خانواده است و به همين علت بايد با برنامه قسمتی از وقت خود را به امور خانواده و زندگی و قسمتی دیگر را به کارهای تبليغي و درسي اختصاص دهیم.

مسئول اداره مدارس علمیه خواهران خراسان تاكيد كرد: خانواده در درجه اول اهمیت قرار دارد و نقش زن در خانواده از ديگر اعضا مهمتر و بیشتر است.

وی با اشاره به اينكه خداوند پیامبر را به عنوان بهترين اسوه و الگو قرار داده است اظهار كرد: انسان همواره کمال خواه است، گاهی مسائل مادی می خواهد و گاهی رسیدن به دانشی خاص را کمال و هدف می داند و این نشان می دهد که انسان از چه کسی الگو و تأثیر گرفته است.

اعدادی با بيان اينكه اصل الگو گرفتن، امری اجتناب ناپذیر مي باشد، خاطر نشان كرد: یکی از معضلات امروزه این است که نمی دانیم چه چیزی را در جامعه به عنوان الگو انتخاب کنیم و در چه مسیری قرار گيريم.

مسئول اداره مدارس علمیه خواهران خراسان با معرفي الگوهای فکری، اخلاقی و عملی، تشريح كرد: از آنجا كه قرآن الگوهای خوبی به ما معرفی کرده است، مي توان با بهره گيري از آن و توجه به اينكه جامعه از ما به عنوان يك طلبه چه انتظاراتی دارد، الگوی اخلاقی خوبي در اجتماع و خانواده باشیم.

وي به زنان اسوه و الگو در قرآن نيز اشاره كرد و افزود: قرآن کریم حضرت آسیه(س)، حضرت مریم(س)، همسر حضرت موسی(ع)، همسر حضرت زکریا(ع) و حضرت زهرا(س) را از زنان نقش آفرین دانسته و آنان را به عنوان بهترين الگو و اسوه براي زنان معرفی کرده است.

مسئول اداره مدارس علمیه خواهران خراسان با اشاره به اهميت رنگ نپذيرفتن از ديگران و هم كفو بودن در ازدواج، گفت: باید سيره عملي حضرت زهرا(س) را سرلوحه زندگی خود قرار داده و تعادل در امور منزل و كارهاي تبليغي را با توجه به اين الگوي برجسته و الهي رعايت كنيم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha