شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 اردوی جهادی تبلیغی سیدالشهدا علیه السلام

حوزه/ محرم امسال به همت جمعی از طلاب و روحانیون، اردوی جهادی تبلیغی سیدالشهدا علیه السلام، با عنوان «طلیعه جهاد»، در مناطق محروم خوزستان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از  اهواز، محرم امسال به همت موسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین، جمعی از طلاب و روحانیون، اردوی جهادی تبلیغی سیدالشهدا علیه السلام، با عنوان «طلیعه جهاد» در مناطق محروم خوزستان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

پس از آن که منطقه ای با ملاک های جهادی انتخاب شد، همه شروع به فعالیت های مقدماتی اردو مانند: تدوین ره توشه متناسب با راهبردهای موسسه برای منطقه ، آماده سازی پک های فرهنگی و هدایای تبلیغی ، اطلاع رسانی و ثبت نام و دیگر اموری که به پیش از اردو مربوط می باشد، کردند.

پس از رسیدن 65 نفر مبلغ روحانی و 25 نفر نیروی جهادی به منطقه تبلیغی، همایش افتتاحیه اردوی جهادی تبلیغی سیدالشهداء علیه السلام با عنوان «طلیعه جهاد» برگزار گردید که مبلغین در آن، آگاهی بیشتری نسبت به وضعیت فرهنگی و ضرورت های تبلیغی پیدا کردند.

سپس به دو گروه تبلیغی و سازندگی تقسیم شدند و تیم تبلیغی 76 روستا، 114 مدرسه و 60 هیئت از روستاهای مناطق محروم دو استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری را تحت پوشش قرار دادند.

تیم سازندگی نیز اقدام به  دیوار چینی 126 مترمربع برای خانه مردی که بیماری مغزی او مانع از رسیدگی به امور سه دخترش می شد، رنگ کاری و نقاشی ساختمان  105 مترمربع از خانه عالم منطقه و کفسازی 40 مترمربع برای منزل پیرمردی که در تمام فصول زیر چادر زندگی می کرد و فرزند معلولش را دیگران رسیدگی می کردند، نمودند.

هیئت ثارالله علیه السلام هر شب پاتوق جوانان و نوجوانان و ارتباطشان با روحانیون مبلغ منطقه بود؛ به این ترتیب که تعدادی مینی بوس به روستاهای اطراف فرستاده می شد تا رفت و برگشت جوانان و نوجوانان علاقمند را بهمراه روحانی مبلغ روستایشان بعهده بگیرد.

از برنامه های جنبی هیئت نیز می توان به راه اندازی و فعالیت مهدکودک، توزیع هدایا و برپایی ایستگاه های صلواتی اشاره کرد

از آنجایی که تعداد زیادی از مردم منطقه عشـایـر هستند و در روستاها اقامت ندارند، تنی چند از مبلغین با طی مسیرهای طولانی و صعب العبور که معمولا اتومبیل ها توان عزیمت به آنجا را ندارند، اقدام به برپایی روضه در چادرهای عشایر کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha