چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام ضرابی زاده

حوزه / یک محقق حوزوی با تاکید بر لزوم یادگیری زبان علمی روز توسط طلاب گفت: امروز طلاب باید زبان علمی روز که مقاله، پایان نامه و کتاب می باشد را فرا بگیرند زیرا از اهمیت بسیار زیادی برای انتقال آن به مردم برخوردار است.

حجت الاسلام رحمان ضرابی زاده  در حاشیه  برگزاری کارگاه پژوهشی در یزد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، به نکات و مسائل بیان شده در کارگاه های پژوهشی اشاره کرد و گفت: کارگاه هایی پژوهشی در استان یزد بصورت فشرده، ولی با نگاهی کاربردی برگزار شد به این معنا که مفاهیم و مطالب تئوری را حذف و نکات کاربردی مانند«چگونگی تبدیل سوال به مسئله»،«تبدیل مسئله به موضوع»،«چگونگی تدوین از ابتدا تا آخرین صفحه تحقیقی مقاله»برای طلاب بیان شد.

این محقق حوزوی در خصوص ضرورت هایی برگزاری این کارگاه ها، افزود: یکی از ضرورت هایی که امروزه وجود دارد این است که طلبه باید زبان علمی روز که مقاله، پایان نامه و کتاب می باشد را فرا بگیرند، زیرا از اهمیت بسیار زیادی برای انتقال آن به مردم برخوردار است.

وی به اهمیت مقاله نویسی اشاره کرد و اظهار داشت: مقاله در جوامع علمی از ارزش بیشتر و بالاتری نسبت به مباحث دیگر برخوردار می باشد و علاوه برآنکه مقاله علمی ، رزومه و امتیازی برای طلبه محسوب می شود جایگاه و مخاطبین خاص و ویژه ای را در جامعه امروزی دارد.

این محقق حوزوی ادامه داد: اگر طلبه ها شیوه نگارش مقاله را نیاموزند، باعث می شود  برخی از افرادی که تحت تعلیم تعالیم غرب زدگی یا بعضی از مفاهیم سطحی دینی قرار دارند آیات قرآن و معارف اهل بیت ، احادیث و روایات را ترجمه و تفسیر کنند و به مردم ارائه می دهند و طلبه ای که عمر خود را برای علم آموزی و فراگیری عمیق دروس گذاشته است و زبان علمی را یادنگرفته باشد نمی تواند آن مفاهیم عمیق را به جامعه ارائه دهد و این نشان از اهمیت زبان علمی است.

حجت الاسلام ضرابی زاده خاطر نشان کرد: خواست مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده ما طلبه ها این است که طلبه باید جامع و کامل باشد و طلبه تک بُعدی در جامعه امروزی زیاد کارآمد نیست ، اگر طلبه در تمام عرصه ها و شئونات طلبگی خود جامع باشد آن زمان منبر و تدریس هایی که انجام می دهد از اثر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha