یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمد شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد گفت: طلاب باید در کنار تحصیل علم به تهذیب نفس نیز بپردازند و الگوی رفتاری جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد در جمع طلاب مدرسه امام صادق(ع)شهرستان مهریز به اهمیت دوران طلبگی اشاره کرد و گفت: طلاب باید در کنار تحصیل علم به تهذیب نفس نیز بپردازند و الگوی رفتاری جامعه باشند.

مدیر حوزه علیمه یزد خطاب به طلاب افزود: اگر در این راه پر خیر و برکت، با انگیزه باشید بی شک موفق خواهید، اما اگر در این دوران مدتی با انگیزه باشید ولی طلبگی را خوب نشناسید آن را رها خواهید کرد که این امر اصلا شایسته نیست، لذا از همان ابتدای راه، هدف خود را معین کنید تا به چرایی آن پی ببرید.

وی در خصوص اهمیت سربازی امام زمان(عج) گفت: سربازی امام زمان(عج) ویژگی هایی  دارد باید دید که آیا این ویژگی ها درونمان هست یا خیر، اگر باشد در این راه با انگیزه و موفق خواهیم شد ولی اگر نبود به موفقیت نخواهیم رسید و باید این ویژگی ها را در خود بپرورانیم تا به هدف اصلی خود از ادامه راه طلبگی برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس خاطر نشان کرد: طلاب باید چرایی افتخار دوران طلبگی خود را با شناخت امام زمان(عج)درک کنند، همان گونه که پیامبر اکرم می فرماید:«مَنْ ماتَ وَلَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ ماتَ مَيْتَةً جاهِلِيَّةً / کسی که بميرد و امام زمان خويش را نشناخته باشد، در واقع به مرگ جاهليّت مرده است» پس زمانی که شخصی امام زمان(عج)را بشناسد به اهمیت کاری که در آن قدم بر می دارد پی خواهد برد.

مدیر حوزه علمیه یزد به اهمیت وجود امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: پیامبر(ص) در حدیثی می فرماید:« لولا الحجة لساخت الارض بأهلها / «اگر حجت در روى زمین نباشد، زمین، مردم را به کام خود فرو مى کشد» همچنین در جای دیگری پیامبر اکرم  فرموده اند: «ستارگان امان اهل آسمانند، اگر نابود شوند اهل آسمان نيز نابود می گردند. اهل بيت(ع) من امان ساكنين زمين می باشند، پس اگر اهل بيت(ع) من وجود نداشته باشند اهل زمين نيز هلاك می گردند.» و اکنون با این حدیث متوجه حضور امام زمان (عج) می شویم چون امانی برای اهل زمین هستند. پس سربازی آن امام رئوف که وجودشان باعث بقا و نبودشان باعث نابودی آسمان ها زمین می شود افتخار بسیار بزرگی است.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha