شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 397037
۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
پرچم تونس

حوزه/ نیروهای امنیتی در روزهای گذشته توانستند سرکرده داعش در تونس را دستگیر و توطئه ترور سفیر فرانسه و شماری از فرماندهان امنیتی را خنثی کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از پایگاه العهد لبنان، تحلیلگران و کارشناسان، موفقیت های متعدد اخیر نیروهای امنیتی تونس در جنگ با تروریست ها  و ضربات پیش گیرانه آنها علیه تکفیری ها را نوعی بازسازی نهاد امنیتی تونس پس از بازگشت نیروهای امنیتی قدیمی به وزارت کشور تفسیر کرده اند.

یکی از این فرماندهان امنیتی که به تازگی به نیروهای امنیتی تونس پیوسته عبدالرحمن الحاج علی، مدیر کل امنیت ملی است که از زمانی که این مسئولیت را بر عهده گرفته کشور پس از سال ها رنگ امنیت و آرامش به خود گرفته است.

دستگاه امنیت تونس پس از انقلاب این کشور به منظور تطهیر داخلی خود تمام فرماندهانی را که در زمان حکومت زین العابدین موجب ایجاد نا امنی بودند برکنار کرد؛ چراکه تونس در زمان مسئولیت این افراد عرصه تروریست ها و جاسوسان کشورهای مختلف جهان شده بود که بدون هیچ واهمه ای مشغول جاسوسی در تونس بودند، اما تونس به سرعت توانست اشتباهی را که مرتکب شده بود جبران کند و خود را از لحاظ امنیتی بازسازی کند.

دستگیری سرکرده داعش در تونس

با بازگشت نیروهای وفادار به نهاد امنیتی تونس، این دستگاه توانست به سرعت با عاملان نا امنی برخورد کند و اکنون از زمان حادثه حمله به کاروان نیروهای گارد امنیتی ریاست جمهوری اتفاق تروریستی دیگری در تونس رخ نداده و علاوه بر این نیروهای امنیتی در روزهای گذشته توانستند سرکرده داعش در تونس را در شهر المنستیر در شرق کشور دستگیر کنند و توطئه تروریست ها برای ترور الهادی المجدوب وزیر کشور و تعدادی از فرماندهان امنیتی را در نطفه خفه کنند و علاوه بر این یک گروه تروریستی زنانه نیز به نام "فرزندان بن نافع" کشف شد که عناصر این گروهک به عنوان خدمتکار در وزارت کشور مشغول به کار بودند.

توطئه ترور سفیر فرانسه

نیروهای امنیتی تونس علاوه بر این به زودی توطئه ترور سفیر فرانسه در تونس توسط هواپیمای بدون سرنشین را نیز کشف و خنثی کرده اند و شاید به همین خاطر باشد که دولت فرانسه در چند روز گذشته از اتباع خود خواسته به تونس سفر نکنند.

این روزها در سایه تحول امنیتی تونس، مردم این کشور اوضاع امنیتی خوبی را تجربه می کنند اما باز هم مشکل بزرگ آنها مشکل اقتصاد است که دولت های پی در پی تونس نتوانسته اند آن را حل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha