یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
محمد صفا فعال بحرینی

حوزه/ محمد صفا دبیر کل مرکز حقوق بشر الخیام با اشاره به این که انتخاب دوباره عربستان به عنوان عضو شورای حقوق بشر، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است، حضور عربستان در این شورا را اهانت به جهانیان دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد صفا دبیر کل مرکز حقوق بشر الخیام با اشاره به این که انتخاب دوباره عربستان به عنوان عضو شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل متحد، لکه ننگی بر پیشانی بشریت است، حضور عربستان را در این شورا اهانت به جهانیان و موجب از دست رفتن جایگاه این شورا و شعارهای حقوق بشر آن دانست.

در کنار کشورهای تونس، مصر و عراق، عربستان نیز به عنوان عضو شورای حقوق بشر انتخاب شد. این اقدام همزمان با محکومیت گسترده آل سعود از سوی سازمان های حقوق بشر که حکومت عربستان را متهم به ارتکاب تجاوز علیه حقوق بشر در داخل کشور و دست داشتن در جنایت های جنگی یمن می داند، صورت گرفت.

فعالان حقوق خواستار متوقف ساختن مجلس و فعالیت های آن شدند؛ چرا که این نهاد آشکارا بر جنایت های متجاوزین حقوق بشر و مجرمین جنگ سر پوش می گذارد.

این فعال حقوقی، عضویت دوباره عربستان در این شورا را پاداشی دانست که سازمان ملل متحد به دولت عربستان بعد از جنایت اخیرش در مراسم عزاداری صنعا می دهد. وی اشاره کرد: مال و پول تنها چیزی است که عربستان را به عضویت شورای حقوق بشر رسانده است، نه تعهدش به اصول حقوق بشر. شناسنامه عربستان علی رغم عضویت مجددش در این شورا، سیاه و آغشته به خون ملت بحرین خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha