شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اکبری

حوزه/ کارشناس مسائل سیاسی گفت: در گذشته افراد فراوانی بودند که بی دین نبودند، اما دین گریز شدند و در مقابل ولایت ایستادند، امروز هم افراد زیادی هستند که بی دین نیستند، اما دین گریز شده و خلاف جهت ولایت حرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام مالک اکبری، در نشست سیاسی با موضوع «بصیرت افزایی و نقش ولایت پذیری از صدر اسلام تا کنون»، در مدرسه علمیه الزهرای (س) شهر فریدن، با بیان اینکه ولایت ستیزی یکی از دلایل وقوع واقعه عاشورا بود اظهار کرد: منظور از ولایت ستیزی ایستادن در مقابل امام و رهبر است، ولایت ستیزی از زمان انبیا و اولیا الهی بوده و امروزه نیز وجود دارد.

استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امروزه افرادی هستند که در مقابل ولایت ایستاده و ولایت ستیز شده اند، ادامه داد: این افراد می خواهند با ایجاد فتنه در کشور  مقابل نظام بایستند.

وی، دومین عامل وقوع حادثه عاشورا را دین گریزی دانست و افزود: بیشتر کسانی که در مقابل امام حسین(ع) ایستادند، به ظاهر بی دین نبودند، چرا که در شب عاشورا همین اشخاص نماز شب خود را ترک نکردند، اما بی بصیرت بودند و امام شناس نبودند.

حجت الاسلام اکبری خاطر نشان کرد: در گذشته افراد فراوانی بودند که بی دین نبودند، اما دین گریز شدند و در مقابل ولایت ایستادند، امروز هم افراد زیادی هستند که بی دین نیستند، اما دین گریز شده و خلاف جهت ولایت حرکت می کنند.

وی، وظیفه طلاب و روحانیون را در عصر حاضر بسیار سنگین دانست و با تاکید بر این که باید دشمن را به خوبی شناخت، ابراز داشت: برای قرار گرفتن در مسیر درست باید گوش به فرمان ولایت بوده و با دقت به اوامر ایشان گوش دهید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha