سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: جایگاه ولایت دارای قداست است وآنچه که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد، اطاعت مطلق است؛ این قداست تنها به معنی احترام گذاشتن یا گرامی داشتن نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار مدیران صنعت آب و برق استان قم در سالن محراب حرم مطهر در توصیه هایی به دستگاه های فعال در این عرصه گفت: کارهایی که انجام می شود، باید با نیت الهی و در راستای تحقق رضایت حضرت حق باشد، باید این مسئله علاوه بر این که سرلوحه کارها قرار گیرد، در جامعه نیز ترویج گردد.
وی ولایت مداری را از ضروریات پیشرفت جامعه عنوان کرد و گفت: خداوند حاکمیت و فرمانروایی خود در زمین را به وسیله اسباب و افراد انجام می دهد، پیامبران الهی، ائمه اطهار و در زمان غیبت امام زمان، ولی فقیه اسباب حکمرانی خداوند در زمین هستند، از این رو انسان ها باید در مسیر اطاعت الهی، مطیع ولی خدا باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: جایگاه ولایت دارای قداست است و آنچه که باید در این عرصه مورد توجه قرار گیرد، اطاعت مطلق است. این قداست تنها به معنی احترام گذاشتن یا گرامی داشتن نیست، بلکه اجرای اوامر این مقامات شریف باشد.
وی با بیان این که در تعالیم دینی نسبت به درست مصرف کردن و پرهیز از اسراف آموزه های فراوانی وجود دارد، گفت: همانطور که در اموری مانند نماز و روزه و سایر واجبات از قرآن و اوامر صاحبان امر اطاعت می کنیم، در اموری مانند مصرف درست، پرهیز از اسراف و... نیز باید مطیع امر ولایت باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه درباره ضرورت توجه به قوانین و وجود روحیه قانونمداری در میان مردم گفت: علاوه بر دستورات دینی و اسلامی درباره درست مصرف کردن و دوری از اسراف، بر حسب قانون باید نسبت به حفظ منابع و جلوگیری از نابودی حساس باشیم. شایسته نیست در کشوری که دین مردم آن این اندازه نسبت به مصرف درست و مراقبت از منابع توصیه شده، ولی مردم اهمیتی به آن ندهد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: مسئولان موظف هستند شرایط را برای بهره مند شدن مردم از حقوق خود فراهم آورند تا خدای ناکرده با توزیع ناعادلانه و استفاده نادرست منابع، عده ای از حقوق خود محروم نگردند.
وی در پایان ارتقای کیفی دستگاه ها و بهبود آن را از دیگر الزامات نهادهای فعال در عرصه توزیع آب و برق کشور عنوان کرد و گفت: کارها در این عرصه باید اصولی و کارشناسانه انجام شود و از تجربیات گذشتگان در این عرصه بهره جست.
خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار جمعی از مدیران آب و برق استان قم گزارشی از روند کارها و خدمت رسانی در این عرصه ارائه دادند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha