سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
غبارروبی مضجع حضرت معصومه(س) توسط خادمان رسانه ای

حوزه/ همزمان با روز خبرنگار، همایش رسولان کریمه ویژه خادمان رسانه‌ای حضرت معصومه(س) و غبارروبی از مضجع شریف کریمه اهل بیت(ع) به همت آستان مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی یکشنبه شب در همایش رسولان کریمه ویژه خادمان رسانه‌ای حضرت معصومه(س)  که در حرم مطهر برگزار شد با اشاره به شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار گفت: کسانی که در عرصه خبر و رسانه تلاش می‌کنند، انتشار خبر را وظیفه خود می‌دانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)  با اشاره به ویژگی های انبیای الهی برای رساندن وحی به مخاطبان افزود: انبیا دارای ویژگی‌هایی مانند عالم بودن، ‌معصومیت و وارستگی بودند تا از منبع وحی پیام را دریافت کرده و به بندگان خدا ارسال کنند.

امام جمعه قم  بیان داشت: اگر خبرنگاری و خبری در راستای کار انبیا قرار گیرد، بدون شک می‌تواند جلوه‌ای از کار پیامبران باشد.

وی با بیان این که وظیفه ما در جمهوری اسلامی ایران با خبرنگاران و رسانه‌های دیگر تفاوت دارد افزود: خبرنگاران باید مانند هر صنف و طایفه‌ای به احکام شرعی مربوط به خود آگاه و عامل باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی  گفت: خبر مانند بسیاری امور دارای احکام شرعی است، خبر غیرشرعی خبری است که احکام شرعی در آن لحاظ نشده است ، بنابراین باید از مراجع تقلید خود استفتاء کنید، این خبر، اتفاق و حادثه روی داده، آیا می‌توانم از آن گزارش تهیه کنم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: برخی اوقات در جایگاه‌هایی قرار می‌گیریم که شرایط خاص خود را دارد، قم حرم اهل بیت(ع) است و حرم حضرت معصومه(ع) در قم قرار دارد، این حرم اهل بیت(ع) الزاماتی دارد، خبرنگار و رسانه‌ای که از قم خبری را منتشر می‌کند، باید مراقب قلمش باشد.

حجت‌الاسلام صفر فلاحی نیز در این مراسم  با اشاره به  سالگرد شهادت شهید صارمی گفت: زمانی که شهر تصرف شد و گروه طالبان داخل شهر آمدند، این شهید خبری را مخابره کرد که شهر سقوط کرده و طالبان وارد شهر شدند و اکنون قابل رؤیت هستند، به من بگویید وظیفه من چیست.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به وظیفه ما در عرصه خبررسانی و اطلاع‌رسانی  بیان داشت: این عرصه بسیار اثرگذار است و می‌تواند برای همه انسان‌ها در جهان حتی برای تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به شکلی مفید باشد.

در پایان این مراسم از پسر شهید سامانلو یکی از شهدای مدافع حرم به عنوان عکاس نوجوان خبری با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تجلیل شد.

پس از نوحه‌سرایی مضجع شریف  کریمه اهل بیت(س) توسط اصحاب رسانه قم غبارروبی شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha