سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم، امانت داری رهبر انقلاب نسبت به بیت المال را الگویی ناب برای مسئولان و مردم بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، ظهر امروز در دیدار با خانم الهام امین زاده، دستیار رئیس جمهور در حقوق شهروندی با ذکر این مطلب که حضرت معصومه(س) در طول سفر به ایران تلاش بسیاری برای آشنا کردن مردم با حقوق الهی خود داشتند، گفت: این حضرت و امام رضا(ع) با حرکت الهی خود و با حضور امامزادگان در ایران باعث شدند که مردم به حقوق الهی و طبیعی خود آشنا شده و این معارف باید برای مردم تبیین گردد.
وی افزود: قوانین و حقوق دینی هیچ مشکلی ندارد و کبرویات این مسایل با مصادیق ذکر شده است؛ اما دو مسئله مهم است؛ نخست، تطبیق این قوانین با زمان و دوم، پیگیری و اقامه این حقوق نسبت به افرادی که در این عرصه کار می کنند؛ تلاش بسیاری نیاز است که تلاش به هنگام و درست انجام شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مطالبات مقام معظم رهبری در سال های گذشته و امسال از سوی شخصیتی مطرح شده است که دیده بان هوشیار سنگر ولایت است؛ مجریان امور و مراجع ذیربط هستند که باید آنچه که ایشان بیان کردند به خوبی پیگیری کنند؛ فاصله زیاد میان مطالبات رهبری و مخاطبان این کلام و مجریان اصلی سبب می شود که فرصت ها از بین برود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان ساخت: آشنایی مردم نسبت به حقوق خود، نیازمند تلاش دستگاه های فرهنگی کشور اعم از بخش دولتی، حوزه های علمیه، رسانه ها و ... است؛ اگر تریبون های مختلف راه های مختلفی را به مردم نشان دهند، آشفتگی خاصی در این زمینه بوجود می آید.
وی گفت: یکی از شرایط اصلی حقوق شهروندی، پایبندی مسئولان حقوقی و اجرایی و مقننه و مجمع تشخیص و به طور کلی مسئولان است؛ می توان در یک بازه زمانی با بزرگان اقشار مختلف و مسئولان مشورت های لازم را انجام داد و پیش زمینه های حقوقی را به آنها بیان کرد؛ یکی از ابعاد حقوق، بُعد اسلامی آن است که در قرآن و روایات به خوبی اشاره شده است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: برخی از حقوق هستند که باید از سوی مردم رعایت شود؛ تمام امور مومنان به خود آنها بستگی دارد؛ امامومن اجازه ندارد که خود را ذلیل کند که این مساله باید در مباحث حقوق شهروندی مورد توجه واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: بحث دیگری که باید مورد توجه واقع شود، تطابق قول و عمل در سطوح مختلف نظام است؛ زمانی که چیزی از رهبر انقلاب خواسته می شود و ایشان بیان می کنند که این مساله حق من نیست، نشان می دهد که دقت و ظرافت ایشان تا چه حد است و دیگران باید خود را با ایشان به خوبی مطابقت دهند؛ رهبر انقلاب در میهمانی ها و دیدارهای خود به ریزترین نکات از جمله غذا و کسانی که در این جلسه حضور دارند، توجه داشته و اجازه نمی دهند که حقی از بیت المال به واسطه نزدیکی افراد به ایشان یا میهمانان اصلی جلسه تضییع شود.
وی بیان کرد: وقتی مردم بدانند که مسئولان پیگیر یک حق مسلم مردم هستند، در آن زمان توجه بیشتری به مسایل حقوقی خود پیدا خواهند کرد؛ اگر در داستان منا مطالبه جدی رهبر انقلاب انجام نمی پذیرفت، مشخص نبود که عربستانی ها چه بر سر جنازه های جانباختگان ما می آوردند؛ همین مطالبه رهبری سبب شد که مردم متوجه حقوق خاص خود در این زمینه شدند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: امام راحل در ابتدای این مبارزه و نهضت به مردم ثابت کردند که چه حقی از حکومت داشته و ظلم های حکومت شاه را به مردم گوشزد کردند و مردم نیز در طرف مقابل، متوجه شده و دریافتند که باید در مسیر مطالبه حق خود قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: مسئولان ما نباید پشت در های بسته مباحثی مطرح کنند که وقی از مجاری دیگر به گوش مردم می رسد، ایجاد نگرانی شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در پایان اظهار داشت: امام راحل در کنار ابراز این مباحث، فرصت هایی را بیان کردند که می توان در جهت مطالبه حقوق برداشت؛ در زمان حمله رژیم شاه به فیضیه، یأس بسیاری در میان انقلابیون ایجاد شد؛ ولی امام(ره) ثابت کردند که رژیم شاه ضد حوزه، اسلام و مردم است که همین امر باعث ریشه کن شدن رژیم شاه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha