سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: شهرهای مذهبی حرمت و احکام خاصی دارند، اینگونه نباشد که مسئولان همه شهرها را یکسان ببینند. اهل قلم و روزنامه ها هم مراعات کنند و نگویند که شهرها و زمین ها مثل هم هستند و احکام و قوانین همه جا یکسان جاری شود؛ این درست نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی صبح امروز در آیین خطبه خوانی که با حضور مسئولان و جمعی از کارمندان دولت در قم، برگزار شد، گفت: هفته دولت از ایام ارزشمند تقویم نظام ماست و فرصتی برای ارائه گزارش خدمات و اقدامات صورت گرفته توسط دولت به مردم است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دکتر رجایی و حجت الاسلام باهنر  گفت: در این شهادت برای کسانی که در مسیر خدمت خالصانه به نظام اسلامی جانشان را از دست دادند، افتخاری بزرگ به دست آمد ولی برای کسانی که به دلیل غرور و انحراف فرهنگی و فکری داشتند، ذلت و رو سیاهی به همراه داشت.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روحیه جهادی و خدمت شهیدان رجایی و باهنر را الگویی برای مسئولان و کارکنان دولت دانست و ادامه داد: امروزه تعامل و همدلی میان مردم و دولت وجود دارد؛ دولت خدمت می کند و مردم نیز ناظر و قدردان آن هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با بیان این که زمان ها و مکان ها دارای ارزش و جایگاه های متفاوتی هستند، گفت: خداوند برخی زمان ها مانند شب قدر را از دیگر زمان ها برتر می داند، همانطور که برای برخی مکان ها مانند مکه، ارزش و جایگاه و احکام خاصی قرار داده است.
وی از جمله این مکان ها را شهر مقدس قم معرفی کرد و گفت: در روایات نسبت به شرافت و کرامت این شهر مطالب بسیاری گفته شده و بعد از حضور حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در آن، بر این ارزش و کرامت افزوده شد.
وی با بیان این که چنین مکانی قوانین متفاوتی با دیگر مکان ها و شهر ها دارد، اظهار داشت: دولت ها بعد از انقلاب، همواره با خطوط و سلایق متفاوت، حرمت خاصی برای این شهر قائل بوده و عنایت خاصی به آن داشتند.
امام جمعه قم  با تقدیر از مسئولانی که حرمت شهر مقدس قم را حفظ کرده اند، گفت: امید است همه مسئولان کشوری و لشکری و امنیتی با توجه به جایگاهی که این شهر و منطقه دارد، در فرصتی که خداوند برایشان مقرر کرده، بهترین خدمت ها را عرضه کنند.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت شهرهای مذهبی خاطرنشان کرد: شهرهای مذهبی حرمت و احکام خاصی دارند، اینگونه نباشد که مسئولان همه شهرها را یکسان ببینند؛ اهل قلم و روزنامه ها هم مراعات کنند و نگویند شهرها و زمین ها مثل هم هستند و احکام و قوانین همه جا یکسان جاری شود؛ اینگونه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: بر اساس تعالیم اسلامی، افرادی که به اهل بیت(ع) منسوب هستند، اعمالشان متفاوت با دیگر انسان ها محاسبه می شود؛ این نشان می دهد که افراد نیز نسبت به احکام الهی دارای تفاوت هایی هستند.
وی با هشدار نسبت به گم شدن حقایق در منازعات گفت: باید مراقب بود که در منازعات و مناقشات و وزن کشی ها حقایق گم نشده و بر سر جای خود بماند؛ البته باید مسائل و نظرات را غیر عصبی و دور از عصبانیت مطرح کرد. ما در قم نیز مسائل و مشکلاتی داریم که برای حل آنها با مسئولان صحبت می کنیم و حرمت آنها راحفظ می نماییم.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در پایان خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم خدمتگزارانی خوب داشته باشیم، باید حرمت آنها حفظ گردد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha