جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اگر کسی خود را بشناسد، به حد اعلای معرفت دست یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در جمع معاونان و مدیران آستان مقدس در سالن امام خامنه ای حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: بر اساس روایتی از امام علی علیه السلام، نفس انسان، گوهر گرانبهایی است که هر که از آن صیانت کند، خود را بالا برده و اگر او را رها سازد، مبتذل می گردد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: این امام همام همچنین فرموده اند: تعجب می کنم از مردمی که مالی را گم کرده و برای پیدا کردن آن بانگ بر می دارند، ولی خود را گم کرده اند و دنبال آن نمی گردند!
وی در ادامه با اشاره به اهمیت توجه انسان به ابعاد فردی و اجتماعی خود گفت: انسان باید ابتدا به خود و توانایی هایش آگاه شود؛ بسیاری از انسانها زمانی که نسبت به استعدادهای خود آگاه شوند، روند زندگی خود را تغییر می دهد و به سمت پیشرفت حرکت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: ارتقای شخصیتی افراد موجب ارتقای اجتماعی  و به دست آوردن خیرات و برکات می شود، از این رو در مرحله نخست انسان باید خود و توانایی هایش را بشناسد.
وی در ادامه شناخت خدا تنها راه نجات عنوان کرد و گفت: انسان ها در امور دنیایی خود توجه خاصی دارند و در این مسیر، اگر از کسی خیری به آنها برسد، نسبت به آن توجه دارند، ولی گاهی همین انسان به خدایی که تمامی خیرات دنیا و آخرت او در دست اوست، بی توجه است، گویی که هیچ ارتباطی با آن ندارد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: انسان بسیار ارزشمند است، نباید خود را به بهایی ناچیز دنیا بفروشد.
وی در ادامه به معاونان و مدیران آستان گفت: شما باید نسبت به توانایی های زیردستان خود آگاه شوید و بر اساس این توانایی ها، امور را به وی بسپارید. ممکن است فردی دارای توانایی های بالایی باشد، ولی در کاری قرار داده شود که سنخیتی با این توانایی ندارد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha