سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
سعیدی+نمازجمعه قم

حوزه/ باید سنت های دینی که در میان مردم کم رنگ شده را با روش هایی که امکان دارد، حفظ کنیم و نگذاریم از بین برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی عصر امروز در همایش طوبی کرامت، آیین تجلیل از دانش آموختگان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) که در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر برگزار شد، گفت: خداوند به ما توصیه می کند که در هنگام قرائت قرآن کریم، به او پناه بریم.
وی پناه بردن به خداوند از شیطان را ادب قرائت قرآن عنوان کرد و گفت: ادب قرائت قرآن کریم، آنگونه که نبی مکرم اسلام(ص) و اهل بیت(ع) بدان اهتمام داشتند، پناه بردن به خداوند در همه حال، به ویژه در خواندن کلام خدا بوده است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: انسان در تمامی لحظات زندگی در خطر گرفتاری در آفات و بلایاست، از این رو باید همواره به خداوند پناه برد تا در امان بماند.
وی با بیان این که نبی مکرم اسلام و اهل بیت ایشان، برترین عاملان به دستورات خدا بودند، ادامه داد: پناه بردن به خداوند، تنها لفظ نیست، بلکه یک حرکت است تا خود را از دام های شیطان حفظ کنیم. انسان برای اینکه از معارف بی کران قرآن بهره مند شوند، لازم است عزم و اراده تحول را در خود ایجاد نماید و سپس بر سر سفره قرآن بنشیند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خاطرنشان کرد: البته بیان عبارتلفظ ابراز استعاذه است که انسان بر زبان خود جاری می سازد.
وی درباره ویژگی های استعاذه حقیقی گفت: استعاذه حقیقی یعنی انسان از شیطان و راه هایی که منتهی به شیطان می شود، دور شود. استعاذه تنها برای یک لحظه و یک موقعیت نیست، بلکه باید مداوم و مستمر باشد.
امام جمعه قم با بیان این که انسان هایی که اعمال و رفتارشان، به گونه ای باشد که مورد پسند شیطان باشد، نمی توانند استعاذه حقیقی داشته باشند، گفت: کسی که در کلام، «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» را به کار می برد ولی عمل او مخالف آن باشد، دروغ می گوید.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: قرائت قرآن بدون استعاذه حقیقی، نه تنها مفید نیست، حتی مضر هم خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به برپایی جشن های دهه کرامت در ایام ولادت امام رضا و حضرت معصومه سلام الله علیهما بر اساس تعالیم اسلامی گفت: اسلام برای نحوه شادی کردن دستورات زیادی دارد، ولی برخی در برپایی جشن ها، بر خلاف آموزه های دینی، اقداماتی انجام می دهنده که عقلانی و دینی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با ضروری دانستن احیای سنت های اسلامی در برپایی هر گونه مجالش شادی مانند جشن تولد و...، گفت: باید سنت های دینی که در میان مردم کم رنگ شده را  با روش هایی که امکان دارد، حفظ کنیم و نگذاریم از بین برود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha