چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌‌الاسلام سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) گفت: باید در دهه کرامت فرهنگ اهل بیت(ع) را در قالب جشن و شادی به مردم منتقل کرد و با استفاده حداکثری از این فرصت، تعالیم ناب اسلامی را ترویج نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی جشن های مردمی دهه کرامت، گفت: در جامعه اسلامی، مناسبت های زیادی برای بزرگداشت و ترویج معارف ناب اسلامی و آموزه های اهل بیت(ع) وجود دارد که مسئولان در قالب های گوناگون عهده دار این وظیفه می شوند.
وی با بیان اینکه این مناسبت ها در اشکال عزاداری و سوگواری و جشن و سرور مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: قالب این مراسمات در ایامی به شکل عزاداری و سوگواری مانند محرم و صفر و ایام شهادت معصومین(علیهم السلام) و در ایامی به شکل جشن وسرور مانند اعیاد است؛ اما جوهره و هدف همه آنها، گرامیداشت مقام خاندان عصمت و طهارت و ترویج آموزه های دینی می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه اعتلای کلمه الله را بالاترین وظیفه بر دوش بندگان دانست و گفت: با مراجعه به سیره و منش معصومین(ع)، مشاهده می شود این بزرگان در جاهایی که حقوقشان پایمال شده یا مورد ظلم قرار می گیرند، بر حسب شرایط و مصلحت اسلام، سکوت کرده اند؛ ولی نسبت به اعتلای کلمه الله هیچگاه کوتاه نیامده و در این راه شهید داده یا اسارت ها کشیدند.
وی با اشاره به برکت حضور امام رضا (علیه السلام) در ایران گفت: این امام همام در دوران خفقان بنی عباس علیه اهل بیت(ع) و پیروان آنها، از مدینه به خراسان آمدند و از این هجرت اجباری، بالاترین فرصت برای نشر آموزه های اسلام ناب محمدی ایجاد کردند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به رواج گسترده فرقه گرایی پیش از امام رضا(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: با تدبیر امام رضا(علیه السلام) و سخنرانی ها و مناظرات این امام همام با علما و اندیشمندان، فرقه جدیدی شکل نگرفت و این از برکت اقدامات ثامن الائمه می باشد.
امام جمعه قم در پایان غنیمت شمردن دهه کرامت برای ترویج آموزه های ناب اسلامی را ضروری دانست و گفت: در دهه کرامت باید فرهنگ اهل بیت(ع) را در قالب جشن و شادی به مردم منتقل کرد و با استفاده حداکثری از این فرصت، تعالیم ناب اسلامی را ترویج نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha