شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اعطای نشان خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) به حامد شاکرنژاد

حوزه/ حامد شاکرنژاد، قاری سرشناس بین المللی قرآن کریم خادم افتخاری حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها شد و نشان خادمی را از دستان تولیت این آستان شریف دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای کاروان قرآنی شمیم وحی در سالن محراب حرم مطهرحضرت معصومه(س) نشان خادمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را به حامد شاکرنژاد، قاری بین المللی قرآن کریم اعطا کرد.
وی در این دیدار با اشاره به جایگاه کریمه اهل بیت(ع) و برکات این بانو برای تشیع گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با حرکت خود برای رسیدن به برادر بزرگوارشان، هم مهاجر فی سبیل الله و هم مجاهد فی سبیل الله شدند.
تولیت آستان مقدس قم، کریمه اهل بیت(س) را در میان دختران آل الله، نمونه معرفی کرد و گفت: این بانو در سنین طفولیت پاسخگوی مسائل شرعی بود و در زمان امام صادق علیه السلام، در حالی که امام کاظم علی السلام هنوز ازدواج نکرده بودند، قم را عش آل محمد صلی الله علیه و اله معرفی کرده و از حضور حضرت معصومه سلام الله علیها در این شهر خبر داده بودند.
وی در ادامه ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی کاروان قرآنی شمیم وحی در زندان هایف درباره ویژگی های نظام اسلامی اظهار داشت:  زمانی که نظام اسلامی در جامعه ای حاکم باشد، در این نظام، حتی زندان ها نیز انسان ساز است؛ بنابراین نهادهای فرهنگی که در چنین مکان هایی قرار می گیرند، باید آیات و روایات متناسب با فضای حاکم بر زندان ها را تبیین کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: اگر در زندان ها، کسی باشد که آنچه قاریان قرآن تبیین می کنند، تفسیر کرده و زندانیان را با تعالیم دینی این آیات آشنا سازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha