شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران، وقف را بهترین پشتوانه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه دانست و گفت: وقف جزء مترقی ترین احکام دین مبین اسلام است که جامعه را در مسیر رشد و تعالی دینی قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، در نشستی با جمعی از مدیران مدارس علمیه استان با اشاره به این که وقف سنت حسنه و ماندگاری است که نام انسان را تا ابد زنده نگه می‌دارد، گفت: موقوفات حوزه‌های علمیه در استان نیازمند احیا است.

وی با بیان این که وقف در تاریخ با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بوده است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از موقوفات در دوره پهلوی و قبل از آن یا از بین رفتند و یا از آنها سوء استفاده شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران بر ضرورت احصاء و احیاء موقوفات تأکید کرد و افزود: علاوه بر آن امروز نیازمند گسترش و فرهنگ وقف بر اثرنیازهای جدید هستیم. 

وی، وقف را پشتیبان خوبی برای مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: باید به سمت گسترش موقوفاتی برویم که با نیازهای روز جامعه مطابقت داشته باشد و بتوانیم از آن طریق ارزش های دینی و فرهنگی جامعه را بیمه کنیم. 

حجت الاسلام علیزاده، وقف را بهترین پشتوانه برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه دانست و بیان داشت: وقف جزء مترقی ترین احکام دین مبین اسلام است که جامعه را در مسیر رشد و تعالی دینی قرار می دهد. 

وی با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش موقوفات در جامعه هستیم، تصریح کرد: روحانیت بهترین قشر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه محسوب می شود و باید از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت در این مسیر بیشتر بهره گرفته شود. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ترویج و گسترش فرهنگ را عامل رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: یکی از بهترین شیوه های ترویج ارزش های دینی در جامعه ترویج صحیح فرهنگ وقف است. 

حجت الاسلام علیزاده بر ضرورت تشویق مردم به ویژه واقفان جهت وقف برای حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: یکی از بهترین راه های خدمت به اسلام ناب تقویت و گسترش حوزه های علمیه به عنوان ترویج کنندگان دین و ارزش های اسلامی است.

وی با بیان این‌که تعامل خوبی بین اوقاف و حوزه‌های عملیه در راستای احیای موقوفات وجود دارد، ادامه داد: موقوفات بسیاری مرتبط به حوزه علمیه در شهرستان ساری وجود دارد که هنوز احیا نشده اند و احیای آن‌ها نیازمند همت همه مسئولان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این‌که اجرای امور خیریه و نیت واقف از سوی اوقاف ساماندهی شده، اما این عمل باید تداوم داشته باشد، افزود: موقوفات حوزه‌های علمیه می‌توانند بیشترین کمک را به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف و فرهنگ اسلامی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha