شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
آیت الله سید محمدتقی مدرسی

حوزه/ حضرت آیت الله مدرسی از علمای مقیم کربلا در رابطه با استفاده از تکنولوژی برای ساخت سلاح کشتار جمعی گفت: بسیاری از نعمت ها به خاطر عدم شناخت حکمت وجود آن ها یا راه های درست استفاده از آن برای بشر مصیبت بار شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای شیعه عراق در درس تفسیر در رابطه با استفاده از تکنولوژی برای ساخت سلاح کشتار جمعی گفت: بسیاری از نعمت ها به خاطر عدم شناخت حکمت وجود آن ها یا راه های درست استفاده از آن برای بشر مصیبت بار شده است.

آیت الله مدرسی در خلال تدبر و تعمق خود بر آیات سوره احقاف، بر ضرورت شکر نعمت های الهی برای محافظت از آن تاکید کرد و گفت: اگر انسان قدر و ارزش نعمات را نداند، این نعمت ها به مصیبت مبدل می شود.

وی در این رابطه به مثالی استناد کرد و گفت: کسی که نمی داند برای چه غذا می خورد و مقدار زیاد و بیش از اندازه معده اش غذا می خورد، با این کار به مرور زمان این خوردن تبدیل به مصیبتی می شود که از طریق دیابت، فشار خون و چاقی و غیره ظاهر می شود.

آیت الله مدرسی تاکید کرد: انسان مؤمن باید قدر نعمت ها و هدف از وجود آن و وظایف خود در برابر آن ها را بداند.

معظم له اشاره کرد: تکنولوژی نعمتی است که انسان با وجود آن توانست طبیعت را مسخر سازد، اما امروزه با استفاده از آن در جهت ساخت سلاح کشتار جمعی به مصیبت بزرگی تبدیل شده است.

این سخنان در درس تفسیر روزانه معظم له و با حضور جمعی از طلاب علوم دینی در کربلا ایراد گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha