جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حمید جزایری

حوزه/ رئیس دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه از اصلاح و بازسازی متون درسی حوزه با یک شیب ملایم و تدریجی و در نظر گرفتن همه ملاحظات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین جزایری در دومین نشست مشترک مدیر حوزه های علمیه با اساتید و دست اندرکاران دفتر تدوین متون درسی حوزه در سال جاری ضمن تقدیر از همه تلاش های دلسوزانه اساتید ، کارشناسان و مدیران این دفتر در امر اصلاح و تدوین متون و کتب درسی حوزه اظهار داشت: ما با شیب آرام و تدریجی و با در نظر گرفتن اصل واقع بینی به سمت اصلاح و بازسازی حرکت می کنیم و با وجود مشکلات و کمبودها،توفیقات خوبی هم در این زمینه داشته ایم.

وی افزود: در طول ماه های اخیر با برگزاری نشست های مشترک با اساتید ، مدیران و برخی نخبگان رشته های تخصصی توانسته ایم به موفقیت های ارزنده ای دست یابیم اما طبعاً رسیدن به نقطه مطلوب و ایده آل نیازمند گذشت زمان و همچنین حمایت های مادی و معنوی بیشتر است.

این مدیر حوزوی همچنین گفت: یکی از اقتضائات و الزامات در این باره توجیه و آموزش اساتید به خصوص در شهرستان ها بوده که در این باره نیازمند توجه بیشتر هستیم ، ضمن آن که برای تدوین متون و این که فرصت لازم را داشته باشیم نیاز است که سرفصل ها به موقع به دست ما و گروه های تخصصی برسد.

وی اضافه کرد: این مساله از آن رو مهم است که می دانیم، اگر ما زمان مناسب نداشته باشیم چه بسا در کیفیت کار اثرش را بگذارد و حال آن که ما متن قوی و ارزشمند برایمان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین جزایری در خاتمه گفت: در حال حاضر اساتید و کارشناسان خبره در هفت گروه شامل ادبیات، قرآن، منطق، کلام، تاریخ ، اخلاق و فقه و اصول مشغول به فعالیت هستند و برکات و ثمرات قابل توجهی در مدت اخیر داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha