جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آقای داوودی استاد حوزه امام رضا(ع) تهران

حوزه/ کارشناس معاونت آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران از تلاش این حوزه برای راه اندازی دوره های تخصصی فقه «نظام ساز» در حوزه علمیه تهران خبر داد.

حجت الاسلام داوودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران تا کنون سه جلسه فوق العاده با حضور برخی از اساتید شاخص خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران برگزار کرده تا ایده راه اندازی دوره های تخصصی فقه «نظام ساز» در حوزه علمیه تهران عملیاتی شود.

این کارشناس معاونت آموزش حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالبه مقام معظم رهبری که هم در جلسه خصوصی و هم در جلسه عمومی با اساتید و طلاب نخبه حوزه علمیه تهران مطرح و مطالبه کردند که حوزه علمیه باید به سمت تولید فقه نظام ساز برود، حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران در تلاش برای تحقق ایده معظم له بر آمده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری با مطرح کردن ایده فقه تخصصی نظام ساز، در واقع زیر ساخت علمی تمدن اسلامی را از حوزه مطالبه کردند؛ و خواستند که حوزه علمیه این زیرساخت های تمدنی را تولید کرده و در اختیار بدنه اجرایی دولت قرار دهد.

حجت الاسلام داوودی گفت: بر این اساس که حوزه باید به سمت تولید فقه نظام ساز به مثابه زیرساخت تحقق تمدن اسلامی پیش برود، و از سوی دیگر این موضوع، مطالبه جدی مقام معظم رهبری هم هست، استاد علی اکبر رشاد به عنوان رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، تصمیم گرفتند که این مطالبه را جامه عمل بپوشانند و بر این اساس بود که بنابر بررسی های صورت گرفته، در نهایت تصمیم گرفتند تا در جلسات فوق العاده ای با حضور اساتید شاخص خارج فقه و اصول تهران، این موضوع را بررسی کنند که تا کنون سه بار شاهد تشکیل این جلسات فوق العاده بوده ایم.

کارشناس معاونت آموزش حوزه علمیه تهران در پایان گفت: جمع بندی جلسات فوق العاده در حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران که با حضور اساتید خارج فقه و اصول تهران برگزار شده، به زودی انجام و انشاءالله در آینده نزدیک شاهد تحقق ایده مقام معظم رهبری در خصوص حرکت حوزه به سمت تولید فقه نظام ساز خواهیم رفت.

313/29

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha