شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی خراسانی

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه شبهه شیطانی جایگزینی کربلا به جای کعبه، از سوی افراد تفرقه افکن مطرح می شود، گفت: حافظ کیان، حقیقت و برپایی کعبه در برابر همه بدخواهان و دشمنان، خون مقدس امام حسین(ع) و شهیدان کربلاست.

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: اجتماع پرشکوه و باعظمت میلیونی انسان های موحد و دلداده مکتب در مراسم اربعین حسینی در سرزمین کربلا به حق یکی از جلوه های زیبا و ستایش برانگیز ایمان و اعتقاد راسخ پیروان اهلبیت(ع) است.

وی تصریح کرد: راهپیمایی اربعین نشان دهنده نمایش ایمان، انسجام، قدرت و عظمت مکتب تشیع است.

این عضو خبرگان رهبری، مراسم توحیدی و ایمانی اربعین را ظرفیت بزرگی برای بازیابی توان و قدرت امت بزرگ اسلامی دانست و افزود: با استفاده از این ظرفیت عظیم خدادادی می توان در مسیر توسعه، پیشرفت و تعالی کشورهای اسلامی گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان اینکه اجتماع میلیونی مردم در مراسم اربعین حسینی در کربلا قدردانی از فداکاری امام حسین(ع) است، ابراز داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) برای حفظ شعائر الهی همچون کعبه، حرم امن الهی و شریعت بزرگ حج فداکاری کرد.

وی افزود: پیام و شعار میلیونی زائران امام حسین(ع) این است که اگر مجاهدت و مقاومت حضرت سیدالشهدا(ع)، یاران و اهلبیت ایشان نبود، امروز از کعبه، مکه و حج اثری نبود.

این عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: یکی از مهم ترین دلایل تعظیم و عظمت امام حسین(ع) این است که ایشان با ایثار و فداکاری دین و مظاهر دین همچون حج، کعبه و حرم مکه را صیانت و حفاظت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پاسخ به شایعه پراکنی و شبهه افکنی بوق های تبلیغاتی مخالفان اهلبیت(ع) در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مبنی بر اینکه شیعیان قصد جایگزین کردن کربلا را به جای مکه دارند، اظهار داشت: شبهه شیطانی جایگزینی کربلا به جای کعبه، از سوی افراد تفرقه افکن مطرح می شود.

وی با بیان اینکه اگر کربلا نبود، کعبه هم اکنون نبود، ابراز داشت: این جمله بدین معناست که ابوسفیان ها، خالد بن ولید ها، یزیدها و حجاج ها همواره در طول تاریخ درصدد محو کردن کعبه بودند و قبله مسلمین را بارها مورد هجمه و حمله قرار دادند.

این عضو جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: حافظ کیان، حقیقت و برپایی کعبه در برابر همه بدخواهان و دشمنان، خون مقدس امام حسین(ع) و شهیدان کربلاست.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha