جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مجدی عاشور مشاور مفتی مصر

حوزه/ عاشور گفت: برخی کشورها نه تنها روز میلاد پیامبر(ص) بلکه تمام ماه ربیع الاول را جشن می گیرند و ما نیز باید از همین امروز مراسم قرائت سیمای پیامبر و ویژگی های ایشان را آغاز کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجدی عاشور مشاور علمی مفتی مصر در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد ماه ربیع الاول ماهی ویژه است زیرا ولادت پیامبر اسلام(ص) در آن واقع شده است.

وی افزود: برخی کشورها این گونه هستند که نه تنها روز میلاد پیامبر(ص) بلکه تمام ماه ربیع الاول را جشن می گیرند و ما نیز باید از همین امروز مراسم قرائت سیمای پیامبر و ویژگی های ایشان را آغاز کنیم و از این طریق به سیمای روحانی پیامبر اسلام بنگریم و آیین های دیگری همچون روزه گرفتن، صدقه دادن و اطعام فقرا را به جا بیاوریم.

عاشور ادامه داد: شادی به خاطر میلاد پیامبر موجب شادی پیامبر است و ما در مورد تردید افکنی برخی افراطیون درباره جشن میلاد پیامبر هشدار می دهیم؛ چراکه این روزها برخی از افراطیون در حال انتشار شبهه هایی در این زمینه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند، اما دست آنها از لحاظ علمی خالی است و از این رو تلاش می کنند افکار خود را در میان توده های مردم بیان کنند، اما چگونه می شود مسلمان در ماه ربیع الاول اندوهگین باشد؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha