دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم وقف را مهمترین و کاملترین و ماندگارترین جلوه خدمت به خلق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزارش حوزه، حجت الاسلام حسینی مقدم، امشب در همایش یاوران وقف، در مجتمع فرهنگی امام زاده سیدعلی(ع) قم گفت: یکی از بهترین، راه های نیل انسان به کمال، توجه به خلق خدا و خدمت به عیال الله است.

وی افزود: بهترین و کاملترین نوع این خدمات در قالب های متفاوت توسط قرآن کریم و حضرات معصومین(ع) بیان شده است؛ در سوره مبارکه بلد، خداوند در بحث خدمت به خلق و ایتام و مساکین، قالب های زیبای نوع دوستی را ترسیم می کند و سپس بیان می کند که گردنه هایی در مسیر کار خیر وجود دارد ولی نباید در این مرحله متوقف شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: خداوند متعال بیان فرمود؛ این گردنه ها، خدمت به خلق و توجه به ایتام و دستگیری از مساکین و نیازمند است.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: کاملترین و ماندگار ترین خدمت به خلق خدا، در قالب سنت حسنه وقف شکل می گیرد و به همین خاطر، شخص نبی اکرم(ص) اولین واقف بودند و به همین خاطر است که امام علی(ع) در سالهای خانه نشینی، به فعالیت های عمرانی و شکل دادن به این فعالیت ها در قالب وقف پرداختند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) و فرزندان بزرگوار ایشان از بزرگترین واقفان تاریخ بودند تا این میراث ماندگار را برای ما به یادگار بگذارند و به ما آموزش دهند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: اوقاف استان قم در سال جاری فعالیت های گسترده ای در بیش از 50 امامزاده و آموزش 7 هزار نفر در طرح حافظان قرآن کریم را به مرحله اجرا رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha