جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز، با تأکید بر اینکه تنها راه مبارزه با تحریم‌ها، تکیه بر توان داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است، گفت: شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت برجام قابل‌پذیرش نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به مسأله تمدید تحریم‌های ۱۰ ساله علیه ایران اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه تغییر ماهیت نمی‌دهد، اظهار داشت: از قدیم الأیام تا کنون نظام استکباری آمریکا غیر از کارشکنی، خلف وعده و حقه‌بازی، چیزی در فرهنگ استعماری‌اش نداشته است و بی‌درایتی است اگر تصور کنیم آمریکا دلش به حال یک ملت مسلمان می‌سوزد.

وی با بیان اینکه تمدید تحریم‌ها علیه ایران، مسأله ای از قبل مشخص شده بود، گفت: نباید تعجب که چرا آمریکا تحریم‌ها را تمدید کرده است! خب معلوم بود از همان اول که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد؛ چراکه نظام سرمایه‌داری و استکباری آمریکا هیچ‌گاه اقدامی در راستای حفظ منافع کشوری مسلمان آن هم ایران نمی‌کند و اگر روزی از درب دوستی وارد شود، قطعاً هدف شومی در راستای تأمین منافع استکباری خود دارد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری، عدم توجه به هشدارها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را خسران آفرین توصیف کرد و افزود: اگر دولت یازدهم به سخنان مقام معظم رهبری توجه می‌کرد و به‌جای مذاکره، بر تقویت اقتصاد مقاومتی تکیه می‌نمود، امروز دچار چنین وضعیتی نمی‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، تنها دستاورد برجام را «اثبات بدعهدی آمریکا» دانست و اظهار داشت: اگرچه رهبر معظم انقلاب، ماه‌ها قبل از مذاکرات و تصویب برجام، هشدار داده بودند که آمریکا قابل‌اعتماد نیست، اما متأسفانه برخی از دولتمردان باور نکرده و سه سال از عمر دولت و انرژی ملت را برای مذاکراتی گذاشتند که امروز به‌راحتی توسط یک کشور مستکبر آشکارا نقض می‌شود.

امام‌جمعه موقت اهواز، با تأکید بر اینکه تنها راه مبارزه با تحریم‌ها، تکیه به توان داخلی و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی است، گفت: آن‌کسانی که می‌خواهند طوری القا کنند که مقام معظم رهبری از همه جزئیات مذاکرات با خبر بوده و همه‌چیز با تأیید ایشان انجام‌شده، شانه خالی کردن از زیر بار خطا و مسئولیت بوده و به هیچ عنوان قابل‌پذیرش نیست؛ چراکه رهبر معظم انقلاب بارها تأکید داشته‌اند که «من فقط کلیات و خطوط را مشخص می‌کنم، اما در جزئیات دخالت نمی‌کنم».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha